کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد + عکس
کد خبر: 4184529
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸

کنگره شهدای دانشگاهیان چهارمحال‌وبختیاری برگزار شد + عکس

سومین کنگره شهدای دانشگاهیان استان و بزرگداشت مقام شامخ ۸۰ شهید هشت سال دفاع مقدس، نظم و امنیت، سلامت و شهدای مدافع حرم متعلق به جامعه علمی شامگاه ششم آذر با حضور پرشور دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری در تالار شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

کنگره شهدای دانشگاهی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، سومین کنگره شهدای دانشگاهیان استان و بزرگداشت مقام شامخ ۸۰ شهید هشت سال دفاع مقدس، نظم و امنیت، سلامت و شهدای مدافع حرم متعلق به جامعه علمی شامگاه ششم آذر با حضور پرشور دانشگاهیان چهارمحال و بختیاری در تالار شهید آوینی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

سردار علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه قمر بنی‌هاشم(ع) چهارمحال‌وبختیاری، در این کنگره یاد و خاطره ۸۰ شهید جامعه دانشگاهی استان را گرامی داشت و اظهار کرد: با همکاری رؤسای دانشگاه‌های استان و دانشجویان، بیش از یک‌سال برای این برنامه تدبیر شده است که ما شاهد حضور منسجم، پرشور و انقلابی دانشجویان هستیم.

وی با اشاره به عدم پاسخگویی مناسب فضای برنامه و ازدحام جمعیت و استقبال کم‌نظیر مردم، علت آن را زنده، پیشرونده و پویا بودن راه شهدا دانست و تصریح کرد: این مهمانان در ایام متعلق به حضرت فاطمه زهرا(س)، به دعوت شهدا در این همایش حضور پیدا کرده‌اند و دانشجویان این نسل و نسل‌های آینده به ما خواهند گفت، گرچه در دوران دفاع مقدس نبودیم اما در مواقع لزوم، برای زنده کردن یاد و خاطره شهدا حضور داریم.

همچنین یاسر پیرعلی، رئیس دانشگاه شهرکرد، در خصوص لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان، گفت: دانشگاهیان دهه هشتادی ما با جوانان دهه شصت که در دفاع مقدس حضور داشتند، همزاد پنداری می‌کنند خصوصاً دانشجویان رشته هنر که طراحی و فضاسازی همایش را انجام دادند.

پیرعلی با اشاره به فعالیت قرارگاه شهید علم‌الهدی به عنوان مجری برنامه‌های شهدا، اظهار کرد: در مراسمی که برگزار شد، علاوه بر رضایت و برکات مذهبی خانواده‌های شهدا، این سومین کنگره‌ شهدای دانشجو بود و برنامه بعدی با محوریت یکی دیگر از دانشگاه‌های استان، به کمک قرارگاه شهید علم‌الهدی برگزار خواهد شد.

وی، دنبال کردن و فرهنگ‌سازی سیره شهدا را امری مهم دانست و تأکید کرد: در همین راستا یادمانی از شهدای دانشجوی استان در دانشگاه شهرکرد هم خواهیم داشت و یکی از بوستان‌های دانشگاه را به نام بوستان شهدای دانشجو نام‌گذاری کرده‌ایم که تلاش می‌کنیم فرهنگ شهادت در سطح استان در بین دانشجویان نهادینه شود.

انتهای پیام
captcha