اعزام بیش از یک‌هزار مبلغ دینی به مدارس خراسان رضوی
کد خبر: 4184705
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰

اعزام بیش از یک‌هزار مبلغ دینی به مدارس خراسان رضوی

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای مهرماه سال جاری بیش از ۱۰۰۰ مبلغ دینی و مربیان جهاد تبیین به مدارس استان اعزام شده‌اند.

علی مهدوی‌خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضویعلی مهدوی‌خواه، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت‌وگو با ایکنا در خصوص اعزام مبلغ به مدارس اظهار کرد: براساس برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی و ناظر به هدف خردورزی و خودمراقبتی و اجرای فعالیت‌ محوری «هر دانش‌آموز؛ یک موقعیت پرسش و پاسخ و خرد‌ورزی» از ابتدای سال تحصیلی جاری بیش از 1000 مبلغ به مدارس استان اعزام شده‌اند.

وی افزود: از مجموع کل مبلغان اعزامی تعداد ۱۶۴ مبلغ در حوزه دینی، ۱۳۸ مبلغ در حوزه مشاور و روانشناس دینی، ۲۲۲ مربی جهاد تبیین، ۵۵ کارشناس حجاب و عفاف و ۲۳ راوی دفاع مقدس و... را شامل می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین 1042 درخواست دیگر هم توسط مدیران مدارس استان ثبت شده است که به‌صورت روزانه درخواست‌ها توسط کارشناسان ادارات آموزش و پرورش در حال بررسی و اعزام است.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 1000 مبلغ دینی از جمع مبلغان سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه خراسان رضوی، دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، بنیاد راویان فتح و سایر نهادهای فرهنگی شناسایی و ساماندهی شده‌اند.

مهدوی‌خواه تصریح کرد: یکی از این اهداف در مدارس حوزه خردورزی و خودمراقبتی است که در این راستا حداقل در طول سال تحصیلی ضرورت دارد موقعیت گفت‌وگویی برای هر دانش‌آموز فراهم شود که ذیل این اقدام مدیران مدارس باید اطلاع‌رسانی لازم را داشته باشند تا در این طرح دانش‌آموزان بتوانند سؤالات و شبهات خود را در حوزه‌های مختلف به سامانه طراحی شده ارسال کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: از این‌رو بستری در سامانه رسمی آموزش و پرورش فراهم شده تا مدیران بتوانند درخواست مبلغ یا کارشناس را برای پاسخگویی به سؤالات دانش‌آموزان داشته باشند، البته حضور مبلغان و کارشناسان به‌صورت جست و گریخته در مدارس وجود دارد، اما به‌صورت نظام‌مند نبوده و این طرح زمینه این مورد را فراهم کرده است.

وی گفت: با توجه به ضرورت ایجاد موقعیت گفت‌وگو و پرسش و پاسخ برای همه دانش‌آموزان، مدیران مدارس می‌توانند از طریق سامانه «سیدا» نسبت به ثبت درخواست حضور مبلغ در مدرسه اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha