پیش‌بینی ثبت‌نام 10 هزار دانش‌آموز ملایری در مسابقات قرآن و عترت
کد خبر: 4185181
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳

پیش‌بینی ثبت‌نام 10 هزار دانش‌آموز ملایری در مسابقات قرآن و عترت

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر با اشاره به ثبت‌نام دو هزار دانش‌آموز ملایری در مسابقات قرآن و عترت گفت: با توجه به استقبال خوب دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در این مسابقات به بیش از 10 هزار نفر برسد.

مسابقات قرآن دانش آموزیمعصومه شیرزادی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز، در مدارس شهرستان ملایر از 11 تا 17 آذرماه اظهار کرد: هدف از گرامیداشت این هفته و برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز و سایر برنامه‌ها، پیاده‌سازی احکام و مفاهیم قرآن در زندگی است که در این راستا اجرای طرح فراگیر پرورشی محور ایمان و نشاط بوده و در این زمینه‌ برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

وی از افتتاحیه مسابقات قرآن و عترت دانش‌آموزی همزمان با هفته قرآن و عترت در مدارس خبر داد و افزود: همه ساله مسابقات قرآن و عترت در دو بخش فرهنگیان و دانش‌آموزان طی چهار مرحله از مرحله آموزشگاهی تا مرحله کشوری برگزار و برگزیدگان هر مرحله به مرحله بالاتر راه خواهند یافت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان در رشته‌های آوایی و پژوهشی در 12 رشته در مرحله آموزشگاهی آغاز می‌شود. در مرحله آموزشگاهی این مسابقات در دو بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل و حفظ قرآن در اجزای مختلف مانند حفظ جزء 30 و یا 5 جزء، ۱۰ جزء، 20 جزء و کل قرآن برگزار خواهد شد و همچنین رشته اذان و مداحی ویژه پسران و دعاخوانی ویژه دختران خواهد بود.

شیرزادی با بیان اینکه دانش‌آموزان می‌توانند از طریق سامانه my.medu.ir در این مسابقات ثبت‌نام و شرکت داشته باشند، گفت: برگزیدگان هر مرحله در هر رشته از مرحله آموزشگاهی به مرحله شهرستانی راه خواهند یافت که بعد از انجام مرحله برگزیدگان برتر به مرحله کشوری این مسابقات اعزام خواهند شد.

وی همچنین از ثبت‌نام دو هزار دانش‌آموز ملایری در مسابقات قرآن و عترت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به استقبال خوب دانش‌آموزان پیش‌بینی می‌شود که تعداد ثبت‌نام‌کنندگان تا پایان زمان ثبت‌نام به بیش از 10 هزار نفر برسد. با توجه به نام‌گذاری روز شنبه، 11 آذرماه با عنوان «قرآن، مسیر زندگی» محافل قرآنی را در تعدادی از مدارس شهرستان خواهیم داشت.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ملایر به دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت در مدارس این شهرستان اشاره کرد و افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی با حضور مبلغان دینی در مدارس برگزاری نماز جماعت در مدارس، اجرای طرح فجر قرآن در مراسم آغازین، فعالیت هیئت‌های مذهبی مدارس با موضوع ایام فاطمیه اول و دوم و... از دیگر برنامه‌ها در این هفته است.

شیرزادی با اشاره به اینکه اجرای طرح پیوند مدرسه، منزل و مسجد که با شروع سال تحصیلی آغاز شده است در این هفته به‌طور ویژه مورد توجه قرار خواهد داشت، تصریح کرد: تقدیر از خادمان و فعالان قرآن و نماز مدارس و ادارات نیز در این هفته انجام می‌شود.

انتهای پیام
captcha