520 کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل دانش‌آموزان استثنایی شد
کد خبر: 4185764
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور:

520 کلاس درس در دولت سیزدهم تحویل دانش‌آموزان استثنایی شد

حمیدرضا خان‌محمدی گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۵۲۰ کلاس درس با مساحت بیش از ۵۸ هزار مترمربع تحویل دانش‌آموزان استثنایی شده است.

حمیدرضا خان‌محمدی، رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشوربه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی نوسازی مدارس استان قم، حمیدرضا خان‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در آیین افتتاح همزمان هشت مدرسه در کشور ویژه دانش‌آموزان استثنایی که روز گذشته، 12 آذرماه برگزار شد، با گرامیداشت روز جهانی معلولان و تقدیر از بانیان ساخت مدرسه استثنایی «هادی فخار قمی»، اظهار کرد: محور کار ما در سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مناسب‌سازی همه مدارس برای همه دانش‌آموزان است که در این مسیر، توجه به دانش‌آموزان نیازمند خدمات ویژه هم در دستور کار است.

وی با اشاره به نوسازی سالیانه بیش از ۴۵۰ مدرسه در کشور ادامه داد: امیدواریم با مشارکت بیشتر خیرین گرانقدر، بتوان این آمار را به حداقل دو تا سه برابر در هر سال افزایش داد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه توجه به مدارس استثنایی به‌ویژه با توجه به مصوبات سفر‌های استانی ریاست جمهوری، جزو وظایف موکد سازمان متبوع خود است، افزود: همزمان با روز جهانی معلولان، هشت مدرسه با ظرفیت ۶۸ کلاس درس برای دانش‌آموزان عزیز نیازمند خدمات ویژه در پنج استان کشور افتتاح می‌شود.

خان‌محمدی در ادامه به بیان آماری از فعالیت‌های دولت سیزدهم در این عرصه پرداخت و گفت: در این دولت، ۸۵ پروژه با ظرفیت بیش از ۵۲۰ کلاس درس و در مساحت ۵۸ هزار مترمربع، برای دانش‌آموزان استثنایی ساخته شده و هم‌اکنون نیز ۵۲ پروژه آموزشی با ظرفیت حدود ۳۰۰ کلاس درس در حال تکمیل است.

وی با تقدیر از زحمات همه فعالان عرصه مدرسه‌سازی در استان قم و به‌ویژه خیرین عالیقدر مدرسه‌ساز یادآور شد: خوشبختانه استان قم روند افتتاح پروژه‌های آموزشی را به‌صورت هفتگی با حضور مسئولان ملی و استانی دنبال کرده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور همچنین استان قم را مهاجرپذیرترین استان کشور خواند و اضافه کرد: روند مهاجرت و افزایش جمعیت دانش‌آموزی در قم سبب شده تا این استان جزو پنج استان آخر کشور در موضوع سرانه فضای آموزشی باشد، از این‌رو لازم است تا نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس این استان به شکل ویژه در دولت پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha