پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان بیمه خسارت ساختمان در خوی
کد خبر: 4185907
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

پرداخت ۲۵۰ میلیارد تومان بیمه خسارت ساختمان در خوی

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه حوادث ساختمان کشور گفت: ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت از محل بیمه حوادث طبیعی ساختمان به واحد‌های خسارت دیده از زلزله‌های شهرستان خوی و سیل‌زدگان آذربایجان غربی پرداخت شد.

مهدی اسماعیلی، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه حوادث ساختمان کشوربه گزارش ایکنا به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری خوی، مهدی اسماعیلی، رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه حوادث ساختمان کشور و معاون وزیر اقتصاد در سفر به خوی و بازدید از مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت از محل بیمه حوادث طبیعی ساختمان به واحد‌های خسارت دیده از زلزله‌های شهرستان خوی و سیل‌زدگان آذربایجان غربی پرداخت شد.

وی گفت: تاکنون از مجموع واحد‌های ارزیابی شده توسط کارشناسان این بیمه ۲۵۰ میلیارد تومان خسارت به ۳ زلزله خوی و سیل آذربایجان غربی پرداخت شده است.

رئیس هیئت مدیره صندوق بیمه حوادث ساختمان کشور و معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ واحد زلزله زده هم در شهرستان خوی توسط کارشناسان بیمه حوادث ساختمان در حال ارزیابی هستند تا بزودی خسارت این واحد‌ها هم پرداخت شود.

وی با اشاره به فعالیت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان تصریح کرد: این صندوق به‌علت تازه کار بودن از نظر منابع محدویت دارد و تا سقف ۳۰ میلیون تومان در حوادث طبیعی غرامت پرداخت می‌کند، اما برای سال آینده در لایحه بوجه پیشنهاد شده تا با تصویب در مجلس این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کند.

اسماعیلی همچنین از اجرای طرح بیمه تکمیلی سوانح طبیعی ساختمان برای افزایش پوشش بیمه‌ای این صندوق هم خبر داد و افزود: مجوز‌های لازم برای اجرای این طرح هم دردست اخذ و اجراست.

یاسر رهبردین، معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: از مجموع ۲۱۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض باقیمانده واحد‌های خسارت دیده ۱۰۶ میلیارد تومان به حساب بیناد مسکن استان واریزشده تا در اسرع وقت به حساب خانوار‌ها آسیب دیده واریز شود.

وی همچنین ازتسریع در روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌ها هم خبر داد و اضافه کرد: با تصویب ستاد بازسازی، برای بازسازی جایگاه‌های دامی و تولید بلوک توسط شهرداری خوی ۵۰۰ تن سیمان هم لحاظ شده است.

برزگر مدیرکل بنیاد مسکن استان هم گفت: از مجموع ۳ هزارو ۲۲۰ واحد تخریب شده، بازسازی ۲ هزار و ۸۷۰ واحد در مناطق زلزله‌زده خوی به مرحله احداث سقف رسیده است.

انتهای پیام
captcha