برپایی محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان یزدی + عکس
کد خبر: 4186236
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲

برپایی محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان یزدی + عکس

محفل انس با قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان استان با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

برپایی محفل انس با قرآن ویژه دانش‌آموزان یزدیبه گزارش ایکنا از یزد، محفل انس با قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان، والدین و فرهنگیان استان با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک یزد در آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) یزد برگزار شد.

سعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم با اشاره به هفته بزرگداشت قرآن، عترت و نماز گفت: این هفته بهانه‌ای است برای اینکه بیشتر به این سه منشور روحانی و نورانی توجه داشته باشیم و به کتاب خدا و عترت و اهل بیت پیامبراکرم تمسک جوییم.

وی، اجرای این محفل توسط دانش‌آموزان را اقدام قابل توجهی توصیف و از دست‌اندرکاران این برنامه تقدیر کرد و گفت: خوشبختانه در این محفل از ظرفیت دانش‌آموزان برای تلاوت، تواشیح، اجرا و ... استفاده شده که می‌تواند در سایر برنامه‌‌ها مورد توجه باشد.

غفاریان در بخش دیگری از سخنان خود با سفارش دانش‌آموزان به تلاوت و انس هرچه بیشتر با قرآن اظهار کرد: در حدیث نبوی آمده است: «نَوّرُوا بُیُوتَکُمْ بِتِلَاوَةِ الْقُرْآنِ فَإِنَّ الْبَیْتَ إِذَا کَثُرَ فِیهِ تِلَاوَةُ الْقُرْآنِ أَضَاءَ لِأَهْلِ السَّمَاءِ کَمَا تُضِی‏ءُ نُجُومُ السَّمَاءِ لِأَهْلِ الدُّنْیَا؛‌ با تلاوت قرآن، خانه‏‌هایتان را روشن کنید، زیرا هرگاه در خانه تلاوتِ قرآن بسیار شود، آن خانه براى اهل آسمان می‌درخشد همانگونه که ستارگان آسمان براى اهل زمین می‌درخشند.»

وی با تأکید بر گسترش جلسات خانگی قرآن گفت: انسان‌ پیوسته در جست‌وجوی نور و روشنایی بوده و از تاریکی و گمراهی گریزان است و تعالیم قرآنی بر این واقعیت فطری بشری تصریح کرده‌اند. این سخن پیامبر گرامی اسلامی(ص) به‌عنوان بهترین الگوی بشریت، بر این واقعیت تصریح می‌کند که آیات این کتاب انسان‌ساز، هدایت‌بخش است و راه برای رسیدن به مقصد تعالی و کمال را برای  انسان روشن می‌کند.

تلاوت قرآن کریم توسط محمدطاها میرجلیلی و محمدسبحان مقصودیان، اجرای گروه سرود دبستان قرآنی اکبرزاده، اجرای گروه تواشیح دارالقرآن امام موسی کاظم(ع)، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز، برپایی نمایشگاه قرآنی توسط دبستان حضرت مهدی(عج) و پاپلی در حاشیه این محفل و... از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha