مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) برای تمام اعصار الگو و راهگشاست
کد خبر: 4186709
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) برای تمام اعصار الگو و راهگشاست

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده با بیان اینکه مکتب اسلام انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده و به زنان ارزش و اهمیت بالایی نسبت به سایر مکاتب قائل است، گفت: جامعه امروزی به تعالیم ارزشمند دینی و مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) به‌عنوان الگو و راهگشا نیاز دارد.

قاسم جعفرزاده مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، 17 آذرماه در مراسم عزاداری ایام فاطمیه در مدرسه دخترانه یاس نبی اردبیل در سخنانی اظهار کرد: مکتب اسلام انسان را اشرف مخلوقات معرفی کرده و به زنان ارزش و اهمیت بالایی نسبت به سایر مکاتب قائل است.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرزند دختر را لطیف‌ترین، بامحبت‌ترین و مؤمن‌ترین فرد برای خانواده معرفی کرده و به جایگاه زنان و دختران ابهت بخشید، افزود: دشمن به‌دنبال ترویج نگاه فمنیستی در جامعه است؛ اکنون دشمن بر مدل آرایش و ظاهر دختران برنامه‌ریزی کرده و با ترویج مدل‌های پسرانه می‌خواهد جنس مرد را برتر جلوه دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل بیان کرد: همگان باید در رابطه با این مسئله بیندیشیم که غرب همواره به جای تلاش برای پیشرفت علمی، اخلاقی، اجتماعی، ازدواج و تشکیل خانواده، فرزندآوری و تربیت نسل آینده توسط دختران و زنان، فقط در صدد بی‌حجاب کردن آنان است. معلمان و کادر آموزشی مدارس باید همسو با خانواده در بصیرت‌افزایی نسل جوان و تبیین الگو‌های رفتاری حضرت زهرا(س) در بین دختران دانش‌آموز تلاش کنند.

وی با اشاره به مؤلفه‌های اخلاقی حضرت زهرا(س) اظهار کرد: زندگی توأم با پاکی و طهارت، حیا و ایمان‌مداری، همسرداری همراه با فداکاری در دفاع از مقام امامت و تربیت صحیح فرزندان از الگو‌های رفتاری حضرت زهرا(س) برای بشریت در تمام اعصار است.

جعفرزاده توجه به جریانات سیاسی و اجتماعی جامعه را از دیگر شاخصه‌های رفتاری حضرت زهرا(س) برشمرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) در مقابل جهالت مردم زمان خویش و قدرت‌پرستی دشمنان از حضرت علی(ع) دفاع کرد. ایشان در تریبون مسجدالنبی به‌عنوان مرکز تصمیم‌گیری‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی جامعه، خطبه‌خوانی کرده و راه سعادت و رستگاری را برای مسلمانان جهان نشان داد.

انتهای پیام
captcha