سوگواره یاس نبوی در 160 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 4187095
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲

سوگواره یاس نبوی در 160 بقعه متبرکه گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری سوگواره یاس نبوی در 160 بقعه متبرکه استان گیلان خبر داد و گفت: سوگواره یاس نبوی مقارن با دهه دوم فاطمیه از 16 تا 26 آذرماه در بقاع مجری طرح برگزار می‌شود.

سوگواره یاس نبوی

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی اوقاف استان، حجت‌الاسلام اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با اشاره به اینک هر ساله همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا(س) ویژه‌ برنامه‌هایی از محل عواید موقوفات و بقاع متبرکه اجرا می‌شود، اظهار کرد: مراسم فرهنگی سوگواره یاس نبوی در 160 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سوگواره یاس نبوی مقارن با دهه دوم فاطمیه از 16 تا 26 آذرماه در بقاع مجری طرح برگزار می‌شود، گفت: ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا(س) روز یکشنبه، 26 آذرماه همراه با دستجات عزاداری و راه‌اندازی کاروان عزای سوگواران فاطمی در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان تصریح کرد: در راستای انتشار حداکثری خدمات وقف در حوزه آموزش و پرورش و دستیابی به اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت کشور، مبلغین اعزامی از قم به مدارس اطراف بقاع متبرکه(متوسطه اول و دوم) اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه 32 مبلغ اعزامی از قم و 130 مبلغ بومی در اجرای طرح سوگواره یاس نبوی بقاع متبرکه همکاری می‌کنند، تصرزیح کرد: در کنار مراسم عزاداری، ایستگاه صلواتی، نمایشگاه بصیرتی، توزیع بسته‌های مواد غذایی با عنوان تبرکات فاطمی و اطعام عزاداران از محل موقوفات منطبق تدارک دیده شده و توسط مراکز افق بقاع متبرکه اجرا خواهد شد.

تدینی با بیان اینکه در ۴۵ بقعه متبرکه شاخص گیلان محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه گیلان برگزار می‌شود، گفت: قرائت خطبه فدکیه، حدیث شریف کسا و زیارتنامه حضرت زهرا(س) بخشی از برنامه‌های این سوگواره است، برپایی همایش بانوان ولایی و تجلیل از دختران محجبه همزمان با عصر روز شهادت حضرت زهرا(س) در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص در هر شهرستان با همکاری بسیج خواهران و حوزه‌های علمیه خواهران برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف گیلان گفت: برگزاری کلاس‌های سبک زندگی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب، جهاد تبیین در راستای پیروزی‌های اخیر حماس و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت ویژگی سوگواره یاس نبوی در سال‌جاری است.

انتهای پیام
captcha