قلم امروز در خدمت مظلومیت مردم جهان باشد
کد خبر: 4187572
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۲

قلم امروز در خدمت مظلومیت مردم جهان باشد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان گفت: قلم باید در خدمت مظلومیت مردم جهان و در حال حاضر مردم بی گناه غزه که توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده است باشد، گاهی یک یادداشت بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در آیین پایانی سومین جایزه کتاب سال استان کردستان که امروز، 21 آذر در پردیس سینما بهمن سنندج برگزار شد، گفت: رشد و توسعه یک تمدن در گروه رشد فرهنگی آن جامعه  دارد و این امر در سایه فرهنگ کتاب و کتابخوانی محقق خواهد شد.

وی افزود: اگر جامعه‌ای تمایل به فرهنگ کتاب و کتابخوانی و مطالعه نداشته باشد، هیچگاه آن جامعه در مسیر رشد و پیشرفت قرار نخواهد گرفت چراکه کتاب حافظ واحیاکننده تفکر و اندیشه است. از قدیم‌الایام کتاب بهترین ابزار برای انتقال علم، فرهنگ و اندیشه به نسل‌های آینده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه پیشرفت و توسعه کنونی در جهان حاصل  و نتیجه، مطالعه و کتابخوانی است، بیان کرد: امروز سطح فرهنگ هر جامعه‌ای را براساس سرانه مطالعه آن جامعه سنجش می‌شود یعنی به میزان سرانه مطالعه بالا سطح فرهنگ آن جامعه بالاست.

وی با اعلام اینکه کردستان یکی از استان‌های کشوو بوده است که سرانه مطالعه در مطلوب است اما کافی نیست، ادامه داد: میزان نشاط افرادی که در آن‌ها سرانه مطالعه بالاست نسبت به سایر افراد جامعه بالاست و به دلیل فهم و دانایی بالایی که دارند به راحتی با دیگران ارتباط برقرار می‌کنند.

دریایی افزود: تهدیدی که امروز دامنگیر جوامع جهانی شده میزان رشد مراجعه به فضای مجازی است چراکه فهم و دانایی با فضای مجازی محقق نمی‌شود ممکن است که ما داده‌هایی را از این فضای دریافت کنیم اما آنچه موجب فهم بیشتر می‌شود کتابخوانی است و یک کتاب خوب اثرگذاری بسیار بالایی می‌تواند هم در فرد و هم در اجتماع داشته باشد.

وی اظهار کرد: امروز در یک جغرافیایی جهانی فاجعه انسانی بسیار وحشتناکی اتفاق می‌افتد به دلیل این امر بود که یک نویسنده اسرائیلی با نوشتن یک کتاب این فاجعه انسانی را به بار آورد.

دریایی افزود: قلم باید در خدمت مظلومیت مردم جهان و در حال حاضر مردم بی‌گناه غزه که توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی به خاک و خون کشیده شده است باشد، گاهی یک یادداشت بسیاری از معادلات را تغییر می‌دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در پایان گفت: امروز ما در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نگاه کاریکاتوری به کتاب نداریم و در تلاشیم در کنار تمام مباحث فرهنگی و هنری به این امر نیز بپرداریم.

انتهای پیام
captcha