آزادی 182 زندانی توسط ستاد دیه در استان قزوین
کد خبر: 4187882
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳

آزادی 182 زندانی توسط ستاد دیه در استان قزوین

رئیس کل دادگستری کل استان قزوین گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی از ابتدای سال جاری تا کنون 182 نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.

آزادی زندانی

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی، رئیس کل دادگستری کل استان قزوین درخصوص آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گفت: در راستای اجرای سند تحول و تعالی قضائی کشور و تحقق کاهش جمعیت کیفری از ابتدای سال جاری 182 نفر از زندانیان مالی جرایم غیرعمد استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده و جامعه بازگشتند.

وی ادامه داد: 133 نفر از این محکومین دارای جرایم مالی، 46 نفر بابت بدهی مهریه و نفقه و سه نفر نیز به دلیل جرایم رانندگی و قتل غیرعمد از خدمات ستاد دیه بهره‌مند شده اند.

شعبانی بیان کرد: برای آزادی این تعداد از زندانیان بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال صرف شده است که 751 میلیارد آن از محل ثبت اعسار، 57 میلیارد ریال از طریق خانواده زندانیان، 74 میلیارد به صورت کمک بلاعوض و 516 میلیارد ریال نیز با گذشت شکات و 106 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه تامین شده است.

رئیس کل دادگستری اظهار کرد: با اقدامات مؤثر ستاد دیه استان و همراهی بانک ها و دستگاه های حمایتی تا کنون 477 پرونده قضایی دارای حبس مختومه شده و در حال حاضر 168 محکوم جرایم غیرعمد در زندان به سر می‌برند که تنها 46 نفر مشمول دریافت حمایت‌های ستاد دیه هستند.

انتهای پیام
captcha