سوگواره «یاس نبوی» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4188456
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴

سوگواره «یاس نبوی» در کردستان برگزار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: سوگواره «یاس نبوی» همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) امروز، 26 آذر دربقاع متبرکه شاخص دو شهرستان قروه و بیجار برگزار شد.

محمد کاروند مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان

حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت زهرا(س) بهترین الگو سیاسی، اجتماعی و اخلاقی برای بانوان جهان اسلام است.

وی با تأکید بر آشنایی و معرفی هر چه بیشتر حضرت فاطمه(س) به نسل جوان جامعه افزود: در این راستا سوگواره «یاس نبوی» همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در بقاع متبرکه شاخص قروه و بیجار برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: دشمن در عصر حاضر مانند دوران صدر اسلام در حال تلاش برای نفوذ در سبک زندگی و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی به ویژه در خانواده‌ها است که ترویج فرهنگ فاطمی یکی از مؤثرترین راه‌های مقابله با این نفوذ به شمار می‌رود.

وی در ادامه گفت: برگزاری اجتماع فاطمی، حرکت دسته جات عزاداری، برگزاری اجتماع مواکب فاطمی به همراه مراسم سخنرانی، روضه‌خوانی و برپایی خیمه‌های معرفت با حضور مبلغین از جمله برنامه‌های اجرا شده سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه شاخص این دو شهرستان بوده است.

حجت‌الاسلام کاروند یادآور شد: طرح سوگواره یاس نبوی با هدف تبلیغ و ترویج معارف اسلام و اهل بیت(ع) و به ویژه فرهنگ فاطمی که الگوی ما در بحث ولایتمداری و حضور فعال بانوان با حفظ اصول با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص در استان کردستان اجرا شد.

وی در پایان با اشاره به تشییع پیکر شهدای گمنام دوران دفاع مقدس گفت: مراسم دواع با شهدا همزمان سبا سالروز شهادت حضرت زهرا(س) دیروز، 25 آذر در امامزاده هاجره خاتون سنندج برگزار شد.

انتهای پیام
captcha