تلاش برای ارتقای سطح قاریان فارس
کد خبر: 4190504
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹
امیدواری مطرح کرد:

تلاش برای ارتقای سطح قاریان فارس

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با اشاره به اجرای طرح «بشری» در این استان گفت: در این طرح بنا داریم مباحث آموزشی را برای ارتقای سطح قاریان استان دنبال کنیم.

عطاءالله امیدواری، مشاور استاندار فارس در امور قرآنیبه گزارش ایکنا از فارس، عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی بعدازظهر امروز، 7 دی‌ماه در نشست شورای قرآنی استان که با حضور دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، گفت: استان فارس دارای ظرفیت‌های خوبی در عرصه فعالیت‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه استاندار فارس و امام جمعه شیراز دغدغه‌های فراوانی نسبت به فعالیت‌های قرآنی دارند، افزود: برخی از رؤسای دستگاه‌ها اهتمام جدی به فعالیت‌های قرآنی دارند که از جمله می‌توان به سردار بوعلی، فرمانده سپاه فجر فارس اشاره کرد که در کنار سایر فعالیت‌های نظامی که دارند، در بعد فرهنگی توجه ویژه‌ای به فعالیت‌‎های قرآنی دارند.

امیدواری با تصریح اینکه با دستور استاندار فارس چندین کار قرآنی در استان با جدیت دنبال شده و می‌شود، گفت: با دستور استاندار فارس طرحی برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان فارس در بحث آموزش قرائت قرآن با عنوان «مکتب قرآنی شهید سلیمانی» دنبال کردیم که دو سال است این طرح اجرا می‌شود.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با یادآوری اینکه این طرح با همکاری سازمان مدیریت و برنامه و با اعطای امتیاز آموزشی اجرا می‎‌شود، گفت: طرح مذکور در سه فاز تعریف شد که گام اول تعیین سطح بود و در آن افرادی که مسلط به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم بودند 14 امتیاز آموزشی کسب کردند و افرادی که در فصیح‌خوانی قرآن کریم هم حد نصاب آوردند 28 امتیاز آموزشی را کسب کردند.

وی فاز دوم را آموزش عنوان کرد و گفت: جلسات آموزشی در قالب 14 ساعت آموزشی همراه با آزمون پایان دوره برای کارکنان دستگاه‌ها برگزار شد که در پایان گواهی تأیید سازمان تبلیغات اسلامی به پذیرفته‌شدگان اعطا شد یعنی کارمندان هم از امتیازات آموزشی بهره‌مند شدند هم گواهی سازمان تبلیغات اسلامی را دریافت کردند.

امیدواری اظهار کرد: موضوع بعدی دستور استاندار فارس بحث آموزش قرآن به فرزندان بود و در این راستا با همکاری حرم شاهچراغ(ع) و آموزش و پرورش، طرح «فرزندان قرآنی مکتب شهید سلیمانی» را برای دومین سال متوالی در استان فارس اجرا می‌کنیم.

این قاری برجسته قرآن کریم با بیان اینکه این دوره در بحث صوت و لحن قرآن و در چهار مقطع دنبال می‌شویم، گفت: همچنین سلسله جلسات بشری را داریم که در قالب آن محافل قرآنی را برپا کرده و می‌کنیم اما بنا داریم برای آن دوره آموزشی را برپا کنیم تا بحث ارتقای سطح قاریان استان را دنبال کنیم و امیدواریم بودجه‌هایی که برای این کار درخواست کردیم، تخصیص یابد.

انتهای پیام
captcha