شخصیت علمی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به جوانان معرفی شود
کد خبر: 4191412
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان:

شخصیت علمی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به جوانان معرفی شود

محمدرضا صادقی بر ضرورت معرفی زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی به‌عنوان شخصیت برجسته علمی کشور تأکید کرد و گفت: باید این شخصیت علمی برجسته به‌عنوان یک الگوی تمام‌عیار به جوانان و نوجوانان کشورمان معرفی شود.

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی، محمدرضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان امروز، 12 دی‌ماه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند فقید، زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی، بنیان‌گذار و مؤسس پژوهشگاه رویان وی را یکی از شاخص‌ترین نمادهای جهاددانشگاهی دانست و گفت: نام این جهادگر والامقام در تارک جهاددانشگاهی کشور می‌درخشد.

وی جهاددانشگاهی را یکی از نهادهای مورد اعتماد مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: اعتماد رهبری به جهادگران علمی کشور خصوصاً زنده‌یاد سعید کاظمی‌آشتیانی نتیجه داد و به جهت این اعتماد، منشأ خدمات ارزشمند و شایانی شده و امروز جهاددانشگاهی در لبه علم دنیا حرکت می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان متذکر شد: دستاوردهای بزرگ جهاددانشگاهی در سلول‌های بنیادی، علم ژنتیک، علوم سلولی و جنینی که حاصل جهاد علمی و تلاش خستگی‌ناپذیر دانشمند فقید زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی و همکاران وی بود، قابل ستایش است.

صادقی با تأکید بر اینکه جهاددانشگاهی در درمان و سلامت علم پایه دانشگاهی و دانش‌بنیان در مرزهای دانش روز حرکت می‌کند، یادآور شد: فعالیت‌های ماندگار زنده‌یاد کاظمی‌آشتیانی مؤسس پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی قابل تقدیر است.

به گفته وی کاظمی آشتیانی به تعبیر رهبر معظم انقلاب از رویش‌های مبارک انقلاب اسلامی بوده و از همین رو باید از این دانشمند برجسته الگوبرداری کرد و بیش از پیش به نسل جوان شناسانده شود.

انتهای پیام
captcha