نشست بصیرتی «بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» در لرستان برگزار شد
کد خبر: 4191446
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۳

نشست بصیرتی «بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» در لرستان برگزار شد

نشست بصیرتی «بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» امروز، 12 دی‌ماه در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی مهدوی، معاون تعلیم و تربیت حضرت ابوالفضل‌(ع) سپاه لرستان، 12 دی‌ماه در نشست بصیرتی «بانوان فاطمی، رهروان حاج قاسم» که در سالن جلسات دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و تسلیت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، با اشاره به اینکه در حال حاضر سه الگوی زن شرقی، غربی و اسلامی برای زنان در جامعه امروز وجود دارد، اظهار کرد: در دنیای غرب ابتدا گفتند زن و مرد تساوی حقوق دارند و زن را مانند جنس دیدند و در حال حاضر این دید را نیز از دست داده و فقط دنبل هوای نفس هستند، زن شرقی یک شخص کم‌اثر و منزوی است و تنها کارایی او در درون خانواده است، اما زن در نگاه اسلام با تأسی به حضرت فاطمه ‌و زینب(س) این است که قبل از اینکه زن باشد انسان است.

وی با اشاره به اینکه براساس آیات و روایات، بانوان پنج تکلیف دارند، بیان کرد: این تکالیف فردی، خانوادگی، اجتماعی، حکومتی و تمدنی است؛ به این معنا که زن یک زندانی نیست که فقط باید خانه‌دار باشد، به‌عنوان مثال دفاع حضرت فاطمه زهرا(س) از امیرالمؤمنین علی(ع) یک تکلیف بوده و به خاطر نسبت فامیلی نبوده است.

مهدوی با بیان اینکه نگاه اسلام به زن جامع و کامل است، تصریح کرد: طبق آیات و روایات بانوان فاطمی ویژگی‌هایی دارند که نسبت به آنچه که تا امروز بیان شده متفاوت است؛ اول دغدغه‌ها، آرزوها و اهداف بانوان است، دغدغه بانوی فاطمی شخصیتش است، بزرگترین حربه شیطان تحقیر کردن است، همان کاری که فرعون کرد، دغدغه حضرت صدیقه طاهره(س) چه بود و چقدر آرمان ما مشترک است، در دنیای امروز دغدغه را در حجاب خلاصه کرده‌اند در حالی که یک خانم آرمان‌ها، آرزوها و دغدغه‌های خود را باید بداند و ارتقا دهد.

وی با بیان اینکه دیگر ویژگی یک بانوی فاطمی بسترسازی برای ظهور است، گفت: ویژگی دیگر این است که باید دانست غم و غصه چیست و آن‌ها را مدیریت کرد و باید دانست نشاط و شادی فرد کجاست و ویژگی دیگر این است که باید دانست منشأ ترس‌ها چیست؟ باید بدانیم برای چیزهای کوچک و دنیوی می‌ترسیم یا ترسمان از آخرت بوده و ترس‌های بزرگتری داریم که به آن‌ها فکر کنیم.

مهدوی با اشاره به اینکه بالاترین سرمایه یک انسان عشق و‌ تنفر است، تصریح کرد: قیمت هر کسی معشوقه اوست و عاشق هر کسی شدی آن قیمت شماست، باید در عشق وسواس داشت و به کسی دل داد که قیمت تو را بالا ببرد و این موضوع را باید از کودکی در وجود فرزندان خود نهادینه کرده و از بچگی به فرزندان خود عشق بورزید.

معاون تعلیم و تربیت سپاه لرستان گفت: بانوی فاطمی مدیریت عشق را می‌داند و دلش را به هر کسی نمی‌دهد، جز خدواند عاشق کسی نیست و به خاطر خداوند عاشق دیگران است.

محمدرضا جعفری، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان، نیز در این نشست با بیان اینکه رفتارشناسی حضرت فاطمه زهرا(س) در جامعه و نحوه برخورد ایشان با مسائل، راهنمای خوب و مفیدی در زمینه بصیرت است، بیان کرد: اقدامات حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان حیاتشان بهترین الگو در امر ولایت‌مداری است و باید بصیرت را از ایشان بیاموزیم، بصیرتی که در رابطه با ولی امر خود داشته و در راه احقاق حق ایشان و روشنگری در جامعه زمان خود فعالیت‌های زیادی داشتند.

وی افزود: به گفته مقام معظم رهبری باید به حاج قاسم به‌عنوان یک مکتب نگاه کنیم که یک راه و مدرسه درس‌آموز و دانشگاه است، صفاتی مانند شجاعت، اخلاص، جان‌فدای انقلاب و ایران بودن در وی وجود داشت که مورد تأکید مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان کشور است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان یادآور شد: شهید قاسم سلیمانی اعتقاد داشت جمهوری اسلامی باید در منطقه و جهان محوریت باشد.

انتهای پیام
captcha