لزوم بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان
کد خبر: 4191627
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
آیت‌الله فرحانی تأکید کرد؛

لزوم بازخوانی آرمان‌های انقلاب اسلامی برای نسل جوان

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید برای نسل جوان عمیق بازخوانی کنیم، دنیا می‌گوید که امامین انقلاب تجربه صدر اسلام را زنده کردند و توانستند بزرگترین قدرت‌های دنیا را خاضع کنند.

آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، 13 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به خبرگان فرمودند در بین دانش‌آموزان و دانشگاه‌ها سؤالات را بررسی کرده و تاریخ انقلاب را عمیق بازخوانی کنید.

وی ادامه داد: در شرایطی انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) از درون فیضیه آغاز شد که در کشور ما و در دنیا دو نگاه حاکم بود، اول نگاه مارکسیست‌ها بود که معتقد بودند تاریخ شش دوره دارد و در میان آن‌ها دین نقشی نداشت، می‌گفتند هر جا خواستید تحرک را از بین ببرید دین را پررنگ کنید، نگاه دوم نیز تفکرات پوزیتیویستی غربی‌ها بود که طرفداران متعددی در میان روشنفکران دانشگاه‌های ما داشت که معتقد بودند تاریخ ما سه دوره دارد.

فرحانی تصریح کرد: شاگردان امام(ره) توانستند نگاه ایشان را به دین و اسلام تحت عنوان اسلام ناب محمدی به‌گونه‌ای در آن قشر جوان بسط بدهند که از درون آن حاج قاسم درآمد.

نماینده مردم خوزستان در جلس خبرگان رهبری افزود: ایران در 200 سال گذشته هر زمان که جنگید شکست خورد و تقسیم شد، اما بعد از انقلاب اسلامی ایران در یک جنگ جهانی با بیش از 80 کشور جنگید و یک متر از خاک ایران به دست دشمن نیفتاد؛ امام(ره) در بدترین شرایط تاریخی ما از دنیا رفت، وقتی آمریکا در خلیج فارس کشتی و هواپیمای ما را می‌زد و صدام حسین را وادار به حمله به کویت کرد و ایران محاصره شد، امام خمینی(ره) فرمودند خزانه خالی است و هر کس جبهه نمی‌آید یک رزمنده را تأمین کند، در این شرایط امام خمینی(ره) را از دست دادیم.

وی تصریح کرد: در این زمان بود که مقام معظم رهبری توانستن را معنا کرد و فرمود زیر بیرق اسلام ایرانی را می‌سازید که ابرقهرمان آسیا خواهد شد. این وعده‌ 34 سال پیش مقام معظم رهبری است که به قله می‌رسید، نسل تربیت‌شده امام(ره) به‌واسطه مدیریت مقام معظم رهبری و این سیر تربیتی رشد کرد و ایران توسط اسلام حفظ شد و جبهه مقاومت شکل گرفت.

فرحانی بیان کرد: با حضور انقلاب اسلامی به دست امام راحل(ره) و امام حاضر، در کمتر از 40 سال بلوک مارکسیسم متلاشی شد و جبهه مقاومت شکل گرفت و ایران زیر سایه اسلام، سوریه و یمن را نجات داد، به‌وسیله حاج قاسم الان نسلی به‌وجود آمده که در نانو، هوا و فضا و هسته‌ای حرف اول را می‌زند و جزو 15 کشور اول دنیاست.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آرمان‌های انقلاب اسلامی را باید عمیق بازخوانی کنیم، دنیا می‌گوید که امامین انقلاب تجربه صدر اسلام را زنده کردند و توانستند بزرگترین قدرت‌های دنیا را خاضع کنند.

وی تأکید کرد: به واسطه تربیت نسل انقلابی قدرت و اقتداری داریم که در راه قله هستیم، مردم لرستان با شش هزار و 566 شهید و عشایر غیور انقلاب در میدان و این عظمتی که عشق شما به ولایت، سادات و امام(ره) و رهبری زبانزد است، تجربه تمدنی ما این است.

فرحانی بیان کرد: اولین آجر تمدن ولایی را یک بانو گذاشته است، وقتی حضرت ابراهیم(ع) حضرت هاجر را در بیابان بی آب و علف رها کرد هاجر صدایش زد چه کسی گفت ما ر اینجا بگذاری گفت خداوند دستور داده هاجر گفت سریع برو، اگر خداوند دستور داده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: پیغمبر خدا با هجرت به مدینه اسلام را بسط داد، حضرت علی(ع) با سفر به عراق اسلام را گسترش داد و امام رضا(ع) با هجرت به ایران این تمدن را درست کرد و امروز جبهه بزرگ مقاومت است، مقام معظم رهبری می‌فرماید وقتی اسلام می‌آید حاج قاسم‌ها و حاج همت‌ها تربیت می‌شود و دانش هسته‌ای و نانوی ایرانی به‌وجود می‌آید.

وی با اشاره به اینکه تربیت این نسل کار بزرگی است، افزود: نزدیک قله هستیم و تربیت این نسل به عهده مادران است، پیامبر خدا(ص) به‌واسطه حضرت فاطمه زهرا(س)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) تربیت کرد که ایران، روم و دیگر تمدن‌ها فتح شد.

فرحانی بیان کرد: شرط عاقبت به‌خیری در مکتب حاج قاسم سلیمانی این است که با ولی‌ فقیه ارتباط قلبی داشته باشید.

انتهای پیام
captcha