آیین بصیرت فاطمی و مهدوی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد
کد خبر: 4191705
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷

آیین بصیرت فاطمی و مهدوی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

آیین بصیرت فاطمی و مهدوی همزمان با ولادت حضرت زهرا(س) و سالگرد شهادت سردار دلها با حضور سوخی اینوخوساکُلین، بانوی مسلمان‌ مکزیکی و آتسوکو (فاطمه) هوشینو، بانوی مسلمان ژاپنی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد.

آیین بصیرت فاطمی و مهدوی در دانشگاه آزاد رشت

به گزارش ایکنا از گیلان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد رشت، محمد دوستار، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان در آیین بصیرت فاطمی و مهدوی که با حضور میهمانان خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد، با بیان اینکه زن خانواده عنصر مهمی است که در خوشبختی انسان مؤثر بوده و یا می‌تواند در نابودی تمدن‌ها اثرگذار باشد، اظهار کرد: هیچ مکتبی مانند اسلام نتوانسته به مقام و شخصیت زن اهمیت دهد.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی که اسلام برای پرورش انسان دارد از طریق زن نمود پیدا می‌کند، افزود: سردار سلیمانی شخصیتی است که بین دشمنان نیز محبوب و محترم است و همه شخصیت او را می‌ستایند و این ویژگی ایشان از طریق خانواده در وی پرورش یافته است.

دوستار با تأکید بر توجه به اثرگذاری فرهنگی و امنیتی و بین‌المللی شخصیت سردار سلیمانی، گفتد: وی شخصیتی است که می‌تواند در عصر حاضر در همه عرصه‌ها الگو باشد، کسی که در میدان جنگ با نوع استراتژی خود دشمن را تار و مار می‌کند اما در مقابل فرزندان شهدا و خانواده‌هایشان و یا مردم نیازمند مهربان و فروتن است و این ویژگی در کمتر شخصی پیدا می‌شود لذا دانشگاهیان باید ابعاد شخصیتی چند بعدی سردار سلیمانی را با بهره‌گیری از مدل‌های علمی تحلیل و بررسی کنند.

سوخی اینوخوساکُلین، بانوی مسلمان‌ مکزیکی در این مراسم با بیان اینکه در خانواده‌ای مذهبی در شمال مکزیک بزرگ شده است، اظهار کرد: از همان ابتدا سؤالات زیادی داشتم؛ مانند اینکه چرا در مسیحیت خدا سه نفر(تثلیث) است؟ یا چرا در معابد بودا این همه مجسمه و بت وجود دارد؟ پس از آشنایی با همسرم با اسلام آشنا شدم و گمشده خود را پیدا کردم.

وی با بیان اینکه پس از خواندن سوره حمد و توحید به یگانگی خداوند آگاه شدم، افزود: حجاب را قبل از اسلام نیز قبول داشتم زیرا کاتولیک‌ها حجاب دارند و از کودکی علاقه زیادی به حجاب داشتم. برای رشد و تربیت سالم خانواده و فرزندانم تصمیم گرفتیم به ایران مهاجرت کنیم، از نظر من خانواده‌ای که تحت‌نظر تعالیم اسلام تربیت شود، سالم است.

بانوی مسلمان‌ مکزیکی با بیان اینکه نگاه به زن در ایران با کشورهای دیگر فرق دارد زیرا زن در ایران عزیز و ارزشمند است، گفت: مکزیک سومین رتبه را در زن‌کشی دارد و این به معنای آزادی زنان نیست و من به‌ عنوان یک زن آزادی را در ایران و اسلام احساس می‌کنم.

آیین بصیرت فاطمی و مهدوی در دانشگاه آزاد رشت برگزار شد

آتسوکو(فاطمه) هوشینو، بانوی مسلمان ژاپنی در این مراسم اظهار کرد: از ۱۳ سال پیش به اسلام علاقه‌مند شدم و ابتدا چند سال ساکن تهران بوده و اکنون ساکن قم هستم؛ در خانواده بودایی متولد شدم و از همان کودکی کنجکاو بودم که بدانم از کجا هستم و کجا می‌روم و برایم سؤال بود که انسان به کجا می‌رود و مقصدش کجاست اما در معابد بودا و کلیسا جواب سؤالم را نیافتم.

این بانوی مسلمان ژاپنی افزود: در ایامی که اسلام را منفی و مسلمانان را تروریست نشان می‌دادند متوجه شدم چقدر هزینه می‌کنند تا چهره اسلام را خراب کنند؛ آن زمان برداشت من از زنان مسلمان از طریق رسانه‌ها منفی بود اما از طریق مطالعه متون اسلامی فهمیدم زن چه جایگاه عظیمی در اسلام دارد و مانند دیگر ادیان و مکاتب و حتی سنت ژاپن که مردسالاری مطلق است، نیست.

هوشینو با بیان اینکه عقل انسان در اسلام جایگاه رفیعی دارد و محترم شمرده می‌شود، گفت: اولین آشنایی من با امام علی(ع) توسط دعای یستشیر بود و برایم جالب بود این آدم معمولی نیست که این‌طور با خدا حرف می‌زند و با فضایل ایشان آشنا و به مکتب اهل‌بیت(ع) هدایت شدم.

وی با بیان اینکه قبل از مسلمان‌ شدن تمام فهم من از آزادی تبعیت از مد بود، گفت: از درونم می‌فهمیدم ارزش من باید فراتر از ظاهر من باشد و معتقدم آزادی که به آزادگی نرسد ارزش ندارد و آزادی انسان‌ها در عبودیت خداوند نهفته است. با اسلام معنی واقعی زن، زندگی، آزادی را پیدا کردم و دریافتم عزت انسان در اسلام است.

انتهای پیام
captcha