نخبگان متشرع هدیه پروردگار هستند
کد خبر: 4191739
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸

نخبگان متشرع هدیه پروردگار هستند

امام‌جمعه شهرکرد خطاب به نخبگان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در هر عرصه‌ای قرار دارید بدانید هدیه پروردگار هستید و باید بندگی خداوند را به جای آورید، وظیفه نخبگان متشرع بودن، خدمت به جامعه و مردم است و مسئولان نیز باید قدردان شما باشند.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۱۳ دی‌ماه در دیدار جمعی از نخبگان علمی برگزیده چهارمحال و بختیاری ضمن تبریک به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار کرد: ایشان بانوی مکرمه‌ و نخبه واقعی عالم و منبع همه فضائل انسانی، آسمانی و ملکوتی است، معصومه‌ای که به همه نیکی‌ها آراسته و از هر پلیدی به دور بود.

نکونام افزود: این بانوی مکرمه نزد پروردگار متعال دارای بالاترین مقام‌ها است و خداوند این ویژگی‌ها را رایگان به کسی نمی‌دهد، البته علاوه بر تلاش خود حضرت، زمینه‌هایی را پرودگار در وجود ایشان قرار داده است، بنابراین آنچه به فعلیت رسانده همه معرفت، عبادت و خدایی بودن حضرت زهرا(س) است.

امام‌جمعه شهرکرد بیان کرد: حتی در زیارت ایشان وجود مبارک حضرت زهرا(س) را نخبه می‌خوانیم، البته پیامبر اکرم(ص) اولین نخبه و حضرت علی(ع) دومین نخبه عالم هستند و سپس ائمه معصومین(ع) و در حال حاضر، بزرگ‌ترین نخبه عالم حضرت بقیه‌الله(عج) است، لذا نخبگان باید از این بزرگواران درس بیاموزند و مطابق سیره آن‌ها عمل کنند تا نخبه متشرع شوند.

ویژگی‌های نخبه متشرع

وی در خصوص ویژگی‌های نخبه متشرع، ادامه داد: در حقیقت کسی نخبه واقعی است که علم و استعداد خود را به نخبگان عالم گره بزند، تنها نخبه سیاسی یا علمی بودن کافی نیست، اگر این سرمایه‌ای که نخبگان دارند را از خود بدانند نوعی آفت به شمار می‌رود که بنا به تعبیر قرآن کریم نوعی فکر قارونی است، بنابراین آنچه داریم از خدای متعال است.

امام‌جمعه شهرکرد خطاب به نخبگان چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: در هر عرصه‌ای قرار دارید بدانید هدیه پروردگار هستید و باید بندگی خداوند را به جای آورید، وظیفه نخبگان متشرع بودن، خدمت به جامعه و مردم است و مسئولان نیز باید قدردان شما باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: البته در دولت سیزدهم تلاش شده که به نخبگان توجه صورت گیرد اما کم است، باید مطالبات خود را به مرکز برسانید تا حمایت‌ها و پشتیبانی‌ها انجام شود، زیرا شما سرآمدان فکری و علمی جامعه هستید و قطعاً می‌توانید در جامعه نقش‌آفرین باشید.

نکونام در ادامه با اشاره به چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، تصریح کرد: این شهید بزرگوار از سرآمدان نخبه امروز است، در عرصه‌ای که ورود کرد اوج نخبگی بود، یک ژنرالی که به معنای واقعی او را متبحر در کار خود می‌دانستند و خداوند جایگاه سردار را در دل‌ها قرار داد، به طوری‌که یک سلیمانی به میلیون‌ها سلیمانی تبدیل و در دل میلیاردها نفر قرار گرفت و یک شخصیت بین‌المللی تمام عیار شد که کسی جز خدا نمی‌تواند این کار را انجام دهد.

وی با اشاره به جایگاه زنان در جامعه، بیان کرد: در حقیقت در برخی از عرصه‌ها زنان می‌درخشند و جلو هستند، همانطور که مقام معظم رهبری به حضور زنان در بحث انتخابات اشاره داشتند، زنان برخلاف اینکه در خانه هستند در فراست و تیزبینی چهره‌ها و راه‌ها می‌توانند راهنمای مردان باشند.

شناسایی ۷۰۰ نخبه در چهارمحال و بختیاری 

در ادامه یعقوب طادی، رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود ۷۰۰ نخبه در استان، گفت: نخبگان در حوزه‌های مختلف دانش‌آموزی، دانشجویی، هیئت علمی، سرآمدان و طلاب در رشته‌ها و مقاطع مختلف فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: در گذشته تنها حمایت مالی از نخبگان دیده شده اما به تأثیرگذاری این افراد توجهی صورت نگرفته و این مسئله مغفول مانده است، تلاش‌ها در راستای این است که تاثیر نخبگان در هر بخش مورد توجه قرار گیرد، یعنی این باور و تأثیرگذاری از نخبگان در جامعه ایجاد شود تا از مهاجرت‌هایی که ممکن است اتفاق بیفتد تا حدوی جلوگیری شود.

سرعت‌بخشی به جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی استان، استفاده از فارغ‌التحصیلان دکتری و پسادکتری نخبه در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فناوری دانشگاه‌های استان، توجه به نقش نخبگان در مسائل سیاسی، فعال‌ شدن کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها به منظور فعال شدن تحولات سیاسی دانشگاه و استفاده از نخبگان در اعمال نظرات از جمله خواسته‌های تعدادی از نخبگان در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha