تعدد نقش بانوان در جامعه، نشان‌دهنده توانمندی آن‌هاست
کد خبر: 4192368
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
رئیس جهاددانشگاهی اردبیل:

تعدد نقش بانوان در جامعه، نشان‌دهنده توانمندی آن‌هاست

حسام رسولی با بیان اینکه تعدد نقش بانوان در جامعه، نشان‌دهنده توانمندی آن‌هاست، گفت: نوع نقش زنان در عرصه‌های مختلف جامعه هر روز بیش از پیش ارتقا پیدا کرده است و این موضوع به توانمندتر شدن جامعه کمک می‌کند.

تعدد نقش بانوان در جامعه، نشان‌دهنده توانمندی آن‌ها در عرصه‌های مختلف استبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، حسام رسولی، رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، ۱۶ دی‌ماه، در نشست صمیمی با اعضای این نهاد و تجلیل از بانوان جهادگر این واحد که در محل مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاددانشگاهی اردبیل برگزار شد، با تبریک ایام ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) و با اشاره به جایگاه زن در اسلام گفت: در فرهنگ و مذهب ما مقام و منزلت مادر منزلتی بسیار با ارزش و بالاست و خداوند نیز بعد از پرستش خدا والدین را سفارش می‌کند؛ همچنین یکی از سوره‌های قرآن، اختصاص به بانوان دارد که نشان از شأن و منزلت زن در نزد خداوند است.

وی ادامه داد: خداوند در سوره «کوثر» نیز به نعمتی اشاره دارد که هم از لحاظ ماهیت با دیگر نعمات خدا و هم از لحاظ اهمیت تفاوت دارد، از این روی می‌توان برتری حضرت فاطمه(س) را بر تمام مخلوقات خداوند از سوره کوثر نتیجه‌گیری کرد که نشان از ارزش و اهمیت زن در اسلام و فرهنگ دینی است.

رسولی به تشریح مقام زن در اسلام پرداخت و افزود: در حدیث است که خداوند خطاب به پیامبر اعظم(ص) می‌فرماید: «لولاک لما خلقت الافلاک. اگر تو نبودی، این جهان را نمی‌آفریدم.» و پیامبر اسلام(ص) با آن‌ همه شأن و منزلت تداوم رسالتش با وجود حضرت زهرا(س) امکان‌پذیر شد و امامت از سلاله پاک حضرت زهرا(س) است.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به نقش سازمانی بانوان در جامعه اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی جزو معدود مجموعه‌هایی است که درصد کارکنان بانوان آن نزدیک به آقایان شاغل در آن مجموعه است که این اتفاق را در بسیاری از سازمان‌ها شاهد نیستیم.

رسولی نقش زنان را در جامعه و خانواده متعدد دانست و افزود: زنان در نقش‌های مختلفی در جامعه حضور دارند که نقش مادر مهم‌ترین نقش است و در فرهنگ دینی و اجتماعی ما دارای جایگاه و ارزش ویژه‌ای است.

وی نقش دیگر را نقش دختر عنوان کرد و گفت: در فرهنگ ما ایرانیان ارزش و اهمیت دختر خیلی بالاتر است و گرمی و صمیمیتی که دختران در خانواده ایجاد می‌کنند همیشه مورد توجه بوده است. نقش همسری از نقش‌های دیگری است که در فرهنگ دینی ما و فرهنگ زندگی ما جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم به جای مردسالاری، زن‌سالاری و فرزندسالاری در خانواده‌ها شاهد زندگی توأم با تفاهم و شناخت باشیم.

رسولی تصریح کرد: مقام زن در اجتماع به‌عنوان همکار نیز از نقش‌های مهم دیگر است که امروزه در جامعه شاهد فعالیت‌های این قشر با ارزش هستیم و متأسفانه در جامعه ما بانوان از نظر ایفای نقش در پست‌های مدیریتی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکردند، این در حالی است که طبق تحقیق‌های انجام شده امور و وظایفی که به بانوان سپرده می‌شود معمولاً دقیق‌تر و بهتر به انجام و نتیجه می‌رسد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل در ادامه به رسالت‌های جهاددانشگاهی اشاره و گزارشی از برنامه‌های در دست اجرا در زمینه سلامت و درمان ارائه داد و گفت: در بخش توسعه سلامت و درمان در حال برنامه‌ریزی و جذب سرمایه‌گذار هستیم و طبق جلسات برگزار شده با پژوهشگاه ابن‌سینا، برگزاری آموزش‌های تخصصی و به‌روز رسانی دانش پزشکی و راه‌اندازی بخش‌های فعال این پژوهشگاه در واحد از جمله برنامه‌های آتی در زمینه درمان و سلامت است.

رسولی مدیریت عملکرد را در ارتقای شغلی مهم دانست و افزود: بهترین وقت زندگی ما در محیط کار صرف می‌شود، بنابراین باید صمیمیت در بین کارکنان حاکم باشد و محیط کاری باید طوری باشد که اگر همکاری حقی از او ضایع شود همکاران دیگر از آن دفاع کنند و این زمانی اتفاق خواهد افتاد که مدیریت عملکرد حاکم باشد.

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل تأکید کرد: بهترین محیط کار، محیطی است که بتوانیم با رغبت واحد محیط کار شده و آن محیط برایمان لذت‌بخش باشد در غیر این صورت در کار‌ها هم پیشرفت نخواهیم داشت؛ ما جهادگران باید ۸۰ درصد تلاشمان برای پیشرفت جهاد باشد، چراکه پیشرفت سازمان، زمینه پیشرفت و تأمین خواسته‌های نیروی انسانی را هم دربر خواهد داشت.

در ادامه این مراسم جهادگران حاضر در این نشست صمیمی به ارائه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند و در پایان از بانوان جهادگر با اعطای لوح سپاس و هدیه نقدی تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha