حادثه کرمان نتیجه شکست اهداف رژیم صهیونیستی در غزه بود
کد خبر: 4192514
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۸
در گفت‌و‌گو با ایکنا مطرح شد

حادثه کرمان نتیجه شکست اهداف رژیم صهیونیستی در غزه بود

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان با بیان اینکه پشت پرده حادثه تروریستی در کرمان به شکست اهداف اعلامی رژیم صهیونیستی برمی‌گردد، گفت: دشمن با این اقدامات عملاً می‌خواهد هزینه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی را در تعاملات منطقه‌ای بالا ببرد و کاری کند که مسئله مقاومت از حوزه فعال به حوزه پدافندی و غیرفعال عقب‌نشینی کند.

رضا سلیمانی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینارضا سلیمانی، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: پشت پرده حادثه تروریستی کرمان به شکست اهداف اعلامی رژیم صهیونیستی در مقابل حماس، حزب‌الله لبنان، عراق و همچنین دولت مقاومت یمن برمی‌گردد؛ این رژیم نتوانست این مقاومت را شکست دهد.

وی ادامه داد: تاب‌آوری و مقاومت مردم غزه از یک طرف، شجاعت و دلیری مردم یمن از طرفی و هوشمندی، درایت و تکنیک‌های جنگی حزب‌‎الله لبنان نیز از طرف دیگر موجب شد رژیم صهیونیستی نتواند به هیچ یک از اهداف اعلامی خود در این جنگ ۹۰ روزه دست یابد. به عبارتی این رژیم در میدان دیپلماسی و افکار عمومی جهانی عرصه را بر خود تنگ دید برای همین به حرکت‌های ناجوانمردانه روی آورد و از پشت خنجر زد.

سلیمانی گفت: این اقدام تروریستی در گلزار شهدای کرمان تقریباً مصادف شد با ترور معاون حماس و پیش از آن نیز شاهد ترور شهید سیدرضی موسوی بودیم، فرمانده‌ای که دست راست شهید سردار قاسم سلیمانی به‌شمار می‌رفت، اینها همگی سلسله اقدامات تروریستی بودند که توسط رژیم صهیونیستی رقم خورد.

وی ادامه داد: دشمن با این اقدامات عملاً می‌خواهد هزینه‌های مقاومت و جمهوری اسلامی را در تعاملات منطقه‌ای بالا ببرد و کاری کند که مسئله مقاومت از حوزه فعال به حوزه پدافندی و غیرفعال عقب‌نشینی کند، در حقیقت می‌خواهند اهدافی را که در میدان نتوانستند عملیاتی کنند در پشت جبهه‌ها عملیاتی کنند‌.

حادثه کرمان؛ نتیجه شکست داعش توسط نیروهای مقاومت

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: سردار سلیمانی با تشکیل یک شبکه در هم تنیده و هماهنگ از جبهه مقاومت و ارتش هماهنگ جنگ‌های نامنظم مقاومت علیه تروریسم تکفیری و تروریستی که عملاً در خدمت منافع ایالت متحده آمریکا و رژیم صهیونیستی حرکت می‌کرد در مقابل اهداف این رژیم ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: تجزیه خاورمیانه و دو کشور راهبردی عراق و سوریه از اهداف این رژیم بود که سردار سلیمانی با طراحی‌های هوشمندانه و فداکارانه خود با تشکیل شبکه فاطمیون افغانستان، حیدریون پاکستان، زینبیون سوریه، نیروهای مقاومت حشدالشعبی در عراق عملاً مانع عملیاتی شدن طرح شوم این رژیم در تجزیه کشورهای غرب آسیا به کشورهای کوچک و ضعیف شد.

سلیمانی گفت: بر این اساس راهبرد رژیم جعلی که برخی گروه‌های تکفیری افراطی در خدمت این راهبرد بودند در مقابل مکتب و تفکر سردار سلیمانی شکست خوردند همین امر موجب کینه آنها نسبت به سردار سلیمانی و پیروان او شده که تا این حد به عملیات انتحاری دست می‌زنند.

انتقام سخت نیازمند در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف است

عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: اینکه مردم توقع انتقام سخت را دارند کاملاً توقع بجایی است. گفتمان انتقام سخت را همه افکار عمومی داخلی و منطقه خواستارند. اما شیوه، مکان و زمان آن مسائلی است که نیازمند به هوشیاری، هوشمندی و در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی است که باید جنبه‌های حقوق بین‌الملل، جنبه سیاسی، امنیتی و... را در نظر گرفت.

وی ادامه داد: اینکه به سرعت اقدامی انجام دهیم که بر روی آن فکری نشده است و صرفاً جهت تسکین دل مردم باشد، هوشمندانه نیست قوه عاقله نظام در یک فرصت طلایی ضربه‌ای را وارد خواهد کرد که می‌توان عنوان «انتقام سخت» را بر آن گذاشت. هزینه‌های مقاومت دشمن را تا حدی بالا می‌برد که دیگر جرئت تکرار نداشته باشد. این انتقام باید به‌گونه‌ای باشد که بتوان تبعات بعدی آن را کنترل کرد.

سلیمانی در پایان گفت: نبرد هر روزه ما علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا که همواره در منطقه احساس ناامنی می‌کنند به‌نوعی جلوه‌ای از انتقام سخت است، اما در حقیقت انتقام سخت زمانی رخ می‌دهد که بساط این رژیم جعلی برچیده شود.

انتهای پیام
captcha