سومین جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4192550
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱

سومین جشنواره «خط سرخ سردار» در کردستان برگزار می‌شود

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان از برگزاری جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد کردستان خبر داد و گفت: این جشنواره فرهنگی ویژه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر استان بوده است.

پوستر جشنواره خط سرخ سردار

هادی نعمتی، رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان در گفت‌‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: سومین جشنواره فرهنگی - هنری «خط سرخ سردار» ویژه دانش‌آموزان مدارس شاهد کردستان در بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و جهاد و مقاومت بین دانش‌‌آموزان مقطع ابتدایی اول و دوم و متوسطه اول و دوم برگزار خواهد شد.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان بیان کرد: این اداره به عنوان دبیرخانه استانی جشنواره «خط سرخ سردار» سعی دارد ضمن ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین دانش‌آموزان استعداد فرهنگی، اجتماعی، ادبی و هنری آن‌ها را شناسایی کرده و با همکاری مدارس شاهد و ادارات آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌ها نواحی و مناطق در جهت رشد و شکوفایی آن‌ها برنامه‌ریزی لازم را انجام دهد.

وی افزود: انتظار می‌رود اهداف این جشنواره با جدیت تمام در شهرستان‌ها، نواحی و مناطق به ویژه در مدارس شاهد استان کردستان دنبال شود و امیدواریم این جشنواره اندیشه‌های زلال و اعمال شایسته سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی را معرفی کرده و به نگارش درآورده و به تصویر بکشد.

نعمتی ادامه داد: این جشنواره در رشته‌های نقاشی و دکلمه‌خوانی، خط تحریری، سخنوری، طراحی، خوشنویسی و نستعلیق، داستان کوتاه، ویدئوکست، پادکست و نشریه الکترونیکی برگزار می‌شود که مقطع ابتدایی فقط در رشته‌های نقاشی، دکلمه‌خوانی، خط تحریر و سخنوری می‌توانند شرکت کنند.

وی به موضوعات این دوره از جشنواره اشاره و اظهار کرد: شهید سلیمانی در برابر دوستان و دشمنان، شهید سلیمانی و ارتباط با ولایت، شهید سلیمانی و محبوبیت در میان ملت‌ها، شهید سلیمانی در رسانه‌های جهان و شهید سلیمانی و کمک به هموطنان از موضوعات این دوره از جشنواره بوده است.

رئیس اداره امور شاهد و ایثارگران آموزش‌و‌پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه بخش ویژه این جشنواره نیز سرود همگانی با موضوع ایثار و شهادت بوده است، گفت: علاقه‌مندان تا 10 بهمن‌ماه فرصت ارسال آثار به این دوره از جشنواره را دارند.

انتهای پیام
captcha