مکتب شهادت پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی در جهان است
کد خبر: 4192701
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

مکتب شهادت پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی در جهان است

حجت‌الاسلام جعفرزاده در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان گفت: مکتب شهادت پایه‌گذار تمدن بزرگ اسلامی با نگرش توحیدی در عالم بشریت است.

مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در اردبیل برگزار شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، ۱۷ دی‌ماه در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان در مسجد قدس اردبیل در سخنانی اظهار کرد: به شهادت رساندن زائران عزیز و مظلوم مرقد پاک سردار دل‌ها در روزی که زمین و زمان معطر به عطر حضرت صدیقه شهیده(س) و سلاله پاکش امام راحل بود، نشان از استیصال و درمانگی دشمن در مقابل اقتدار ملت ایران و نیز هراس از مکتب پرافتخار شهید سردار سلیمانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: بر خلاف تصور دشمن که گمان می‌کند با شهادت رساندن افراد ناامیدی را در جامعه ترویج می‌دهد، ما مردم ایران اسلامی و عاشق مکتب شهادت، به فرموده مولای متقیان حضرت علی(ع) شهادت را موطن شکر و نشاط و دستیابی به بشارت و سعادت می‌دانیم.

وی معنویت و خداباوری را شاخصه اصلی مکتب شهادت دانست و افزود: شهدای ایران اسلامی با تأسی از سالار شهیدان حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) به معنویت و خداباوری رسیده و به تحقق وعده الهی ایمان داشته و در این مسیر پرافتخار قدم نهاده و جان خود را در راه دین و کشور فدا کرده‌اند.

جعفرزاده گفت: تمام صحبت‌ها و سیره و منش شهید سردار سلیمانی در راستای تحقق وعده الهی و رضایت الهی بود و این اصلی‌ترین خصیصه و نشانه بارز مردان الهی در جبهه مقاومت و مبارزه با دشمن است.

کاندیدا‌های انتخابات تحقق ارزش‌های انقلاب را در اولویت قرار دهند

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: انتخابات از دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران است، لذا باید برای خدا و در راستای تحقق ارزش‌های اسلام و انقلاب باشد. باید کاندیداها، طرفداران و مسئولان اجرایی انتخابات با هدف رضایت الهی به فعالیت بپردازند و در این صورت است که هدف غایی که همان پیشرفت و آبادانی کشور و حفظ جایگاه مقدس شهدا و حراست از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب است، حاصل خواهد شد.

وی افق نگاه شهدا را افق تمدن توحیدی دانست و گفت: شهید در مکتب آزادی‌بخش خود تحقق جامعه دینی را منوط به نگرش توحیدی دانسته و در این راه تمام آزاداندیشان دنیا را مخاطب قرار داده و در راستای نجات جامعه بشری پایه‌گذاری تمدن بزرگ اسلامی با تمام شاخصه‌های تمدنی را سرلوحه امور قرار داده است.

جعفرزاده وحدت و همبستگی بین مذاهب شیعه و سنی را از دیگر خصیصه‌های مکتب شهید سردار قاسم سلیمانی عنوان کرد و افزود: شهید سردار سلیمانی درس‌آموز مکتب کربلا بود و هیچ‌گاه بین ادیانی و تفرقه افکن صحبت نکرده و همواره در راستای اتحاد بین شیعه و سنی و همبستگی بین مردم تلاش کرد و در این مسیر با افتخار به شهادت رسید.

وی افزود: شهید سلیمانی راه‌حل مشکل داخلی را در داخل ایران جستجو نکرد بلکه حل مسائل منطقه را راهکار اصلی در برون‌رفت از مشکلات داخلی می‌دانست، چراکه عمده مشکلات به‌وجود آمده در داخل ایران زائیده عدم وفاق و اتحاد کشور‌های منطقه است و با همدلی و وحدت در این کشور‌ها بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل سازش را ذلت و خواری برای یک کشور دانست و گفت: خط مقاومت در مقابل سازش و تسلیم است و هر جامعه‌ای که به سازش تن دهد دچار ذلت و خواری خواهد شد و این میان مسیر سرخ شهادت و مقاومت نجات‌بخش بشریت از ذلت است.

انتهای پیام
captcha