علمای دین مقابل شبهه‌ها سینه سپر کرده‌اند
کد خبر: 4192862
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶

علمای دین مقابل شبهه‌ها سینه سپر کرده‌اند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: علمای دین مبین اسلام و روحانیون مقابل شبهه‌ها سینه سپر کرده‌اند و به بصیرت مردم می‌افزایند.

حجت‌‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌‌الاسلام میثم فیاضی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی، امروز 18 دی در سلسله نشست‌های جهاد تبیین ویژه علماء و روحانیون و طلاب که در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سردار سلیمانی، گفت: به ایام پربرکت رجب در حال نزدیک شدن هستیم که خداوند متعال به رجب و رمضان نگاه ویژه‌ای دارند پس باید از فیوضات معنوی آن حداکثر بهره را ببریم.

وی ادامه داد: بزرگترین لطف خداوند متعال به بشریت این است که به واسطه انبیا و اولیا برای آحاد مردم دین و دستور زندگی نازل کرد و بعد از انبیا نیز این علما بودند که در راستای هدایت جوامع انسانی نقش‌آفرینی کردند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه علمای اسلام به عنوان مصباح‌الهدی و سراج منیر شناخته می‌شوند، گفت: اگر این قشر وجود نداشتند خرافه‌ جای عقلانیت را می‌گرفت و جامعه به بلوغ فکری دست پیدا نمی‌کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی با بیان اینکه در صورت فرض فقدان علمای اسلام، بدون تردید انواع شبهه و ابهام در بین آحاد مردم رواج پیدا می‌کرد و  ملت‌ها از رسیدن به اهداف متعالی خود بدون‌تردید باز می‌ماندند، گفت: علما در بصیرت‌افزایی، روشنگری و آگاه‌سازی آحاد مردم نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با بیان اینکه روحانیون بزرگی همچون علامه مصباح دربرابر تحریفات دین ایستادگی کردند، اضافه کرد: علما با تمام توان خود در برابر شبهه‌های دشمن سینه سپر می‌کنند و به آگاهی عمومی می‌افزایند تا تبلیغات علیه دین و انقلاب در قلوب ملت مسلمان ایران نفوذ نکند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی ضمن ابراز تاسف از اینکه یک عده به نام دین درصدد هستند مردم را از دین جدا کنند سپس اندیشه‌های انحرافی و التقاطی را در بین جوامع وارد کرده و در نهایت گسترش دهند، خاطرنشان کرد: اگر روحانیون در مقابل این سری اقدامات مذبوحانه دشمنان اسلام نایستند به طور قطع آنها به اهداف شوم‌شان از جمله استحاله فرهنگی دست پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام فیاضی به نقش موثر شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید مفتح و شهید باهنر و  سایر روحانیون بزرگ صدر انقلاب در پاسخ‌گویی به شبهه‌افکنی‌ها و شبهه‌افکنان اشاره کرد و بیان داشت: همچنان کتب، تالیفات و سخنرانی‌های این علمای فاضل در پاسخ دادن به معاندین کاربرد دارد و ما همچنان به آنها مدیون هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگان دین عنوان کرده‌اند «اگر علما فعالیت نمی‌کردند و وجود نداشتند کار انبیا هرگز به جایی نمی‌رسید و ابتر باقی می‌ماند» گفت: فداکاری و ایثار افراد وارسته‌ای همچون شهید ثانی باعث شد که دین و کتاب خدا دست ما برسد و ما هم بتوانیم از چشمه معرفت اسلام سیراب شویم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه چیزی به عنوان ترس و دلهره در مواجهه با طاغوت و دشمن برای روحانیت مفهومی ندارد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی یک عالم وارسته بود که به پشتوانه ملت در مقابل جبهه کفر ایستاد و با همراهی سایر علما به ویژه رهبر معظم انقلاب در مواجهه با استکبار مقاومت کرد.

حجت‌الاسلام فیاضی جهاد تبیین را یکی از مطالبات مهم رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: اولیای دین نیز نسبت به این موضوع توصیه کرده‌اند پس گام برداشتن در این زمینه وظیفه همه علما است.

وی با بیان اینکه همان طور که ما برای جهاد تبیین تلاش می‌کنیم استکبار جهانی نیز برای تزویر اقدام می‌کند، بیان داشت: حادثه تروریستی کرمان اوج استیصال دشمن و سند فخر و اقتدار ملت ما بوده و یاد و خاطره شهدای کرمان  همین طور سردار حاج قاسم سلیمانی تا ابد زنده است.

انتهای پیام
captcha