مشارکت مردم در انتخابات دشمن را ناامید می‌کند
کد خبر: 4193515
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱
آیت‌الله سعیدی:

مشارکت مردم در انتخابات دشمن را ناامید می‌کند

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، گفت: امروز دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند و شما مردم بصیر و زمان‌شناس با حضور خود پای صندوق‌های رأی امید دشمنان را ناامید خواهید کرد.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامتبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، تولیت حرم بانوی کرامت در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که امروز، 22 دی‌ماه در مصلای قدس برگزار شد، در ادامه جریان‌شناسی نفاق براساس آیات سوره توبه به آیه ۸۵ این سوره اشاره و اظهار کرد: خداوند خطاب به مؤمنان می‌فرماید منافقانی که داری مال و فرزند هستند نمی‌توانند از آن بهره‌ای ببرند، زیرا خداوند مالشان را مایه عذاب و اولادشان را مایه غم غصه و بلای جانشان قرار خواهد داد، همان‌طور که فرزندان برخی از منافقان با گرویدن به اسلام رودرروی پدرشان ایستادند.

 وی افزود: فرق مؤمن با منافق این است که مال دنیا برای مؤمن هدف نیست؛ بلکه وسیله است تا بتواند در پرتو آن به سایر وظایف دینی خود برسد؛ لذا اگر نتوانست مالی به دست آورد مستأصل و ناراحت نمی‌شود؛ ولی مال دنیا برای منافق همه چیز است و اگر نتواند مال دنیا را به دست آورد یا آن را به‌خاطر حادثه‌ای از دست بدهد همه چیزش را ازدست‌داده و مستأصل و افسرده می‌شود و عذاب می‌کشد.

امام‌ جمعه قم در خطبه دوم با اشاره به ترور شهید علی محمدی در چنین روزی به دست عوامل رژیم صهیونیستی، گفت: روز شنبه آغاز ماه رجب و آغاز فصل معنویت است که با دو ماه شعبان و رمضان تکمیل می‌شود و پیامبر(ص) فرمودند: هر کس یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد از فزع روز قیامت و آتش جهنم در امان خواهد بود.

وی با اشاره به میلاد امام محمدباقر(ع) در روز اول ماه رجب گفت: این روز را به همه شیعیان و محبان اهل‌بیت(ع) تبریک می‌گویم و امیدوارم حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های ما بیش از گذشته در نشر معارف اهل‌بیت(ع) موفق باشند.

سعیدی با اشاره به شهادت امام هادی(ع) در سوم رجب اظهار کرد: امام هادی(ع) در دوران خفقان عباسی فعالیت‌های زیادی را برای حفظ شیعه انجام دادند که یکی از مهم‌ترین تلاش‌های ایشان زیارت جامعه کبیره است که یک دوره کامل امام‌شناسی است.

وی افزود: چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه روز شهادت مظلومانه چهار نفر از سران فدائیان اسلام از جمله شهید نواب صفوی به دست دژخیمان رژیم پهلوی است و پنجشنبه ۲۸ دی‌ماه و ۶ رجب نیز اولین شب جمعه ماه رجب و لیله الرغائب است که مؤمنان خوب است در این شب بزرگ فرج امام‌زمان (عج) را در رأس همه دعا‌های خود قرار دهند.

امام‌جمعه قم در ادامه به تحلیل بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم قم در سالروز قیام ۱۹ دی پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری ضمن تجلیل از قیام ۱۹ دی مردم قم و تأثیر آن در پیروزی انقلاب بر ضرورت نقش‌آفرینی مردم در حوادث بزرگ تأکید کردند و فرمودند امروز نیز نقش‌آفرینی مردم در غزه، آمریکا و رژیم صهیونیستی آویزان به آمریکا را عاجز کرده است.

وی با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم می‌تواند دست دشمن را از توطئه علیه نظام و انقلاب کوتاه کند، خاطرنشان کرد: نظامی که پشتوانه مردمی داشته باشد می‌تواند بر همه مشکلات و موانع غلبه کند و به اهداف خود برسد.

سعیدی مشارکت مردمی را عاملی برای تغییرات تأثیرگذار در جهت توسعه و بهبود شرایط در تمام کشور‌های دنیا دانست و افزود: ترویج حضور و دعوت به نقش‌آفرینی مردم رکن مهم مردم‌سالاری دینی و نوعی تواصی به حق است که باید موردتوجه همه صاحبان صدا و منبر باشد و هر کس جایگاهی برای سخنرانی و تبیین دارد وظیفه دارد برای حضور مردم در انتخابات تبلیغ کند.

نظام اسلامی بدون حضور مردم پابرجا نمی‌ماند

وی با بیان اینکه نظام اسلامی بدون حضور مردم پابرجا نمی‌ماند، گفت: این موضوع برخاسته از نگاه خداوند در قران است که خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید خداوند تو را با یاری خود و همراهی مردم تأیید کرده است؛ در اسلام دوگانه‌ای به نام اراده خداوند در عرض اراده مردم وجود ندارد؛ بلکه مشروعیت اراده مردم در طول اراده خداوند است و فراتر از چارچوب‌های اسلام نیست.

امام‌ جمعه قم انتخابات را یکی از عرصه‌های مهم حضور مردم دانست و اظهار کرد: از اول پیروزی انقلاب تا به امروز به‌صورت میانگین هر یک سال و چند ماه یک انتخابات برگزار شده و ما تنها کشوری هستیم که بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب نوع نظام حاکم بر کشور را به رأی مردم گذاشتیم.

وی با تأکید بر اینکه نظام و حکومت اسلامی بدون رأی و تأیید مردم هیچ است، افزود: در نظام اسلامی با اتکا به رأی مردم مسئولان سر کار می‌آیند و مسئولیت‌ها را بر عهده می‌گیرند؛ بنابراین رأی مردم در نحوه اداره کشور تأثیرگذار و تعیین‌کننده است.

 دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند

سعیدی با بیان این که امروز دشمنان به دنبال گسست بین مردم و صندوق‌های رأی هستند، گفت: شما مردم بصیر و زمان‌شناس با حضور خود پای صندوق‌های رأی امید دشمنان را ناامید خواهید کرد و با تشکیل یک مجلس وفادار به اصل ولایت‌فقیه و نظام اسلامی مشت محکمی به دهان آمریکای جنایت‌کار و صهیونیست غاصب خواهید زد.

وی با اشاره به حمله بامداد امروز آمریکا و انگلیس با حمایت برخی کشور‌های غربی و منطقه خلیج‌فارس به یمن گفت: نیرو‌های یمنی در پی این تجاوز اعلام کردند که پاسخ این حملات را خواهند داد و سال‌هاست که تجربه درگیری با قدرت‌های بزرگ را دارند و با این حملات ناتوان نخواهند شد.

امام‌ جمعه قم با بیان اینکه نیرو‌های یمنی موشک‌هایی دارند که توان هدف قراردادن پایگاه‌های نظامی آمریکا در کشور‌های منطقه را دارد، یادآور شد: آمریکا باید بداند که گشودن هر جبهه جدیدی در منطقه ناامنی را گسترش خواهد داد و این به صلاح هیچ کشوری در منطقه نیست.

انتهای پیام
captcha