پنج مسجد کردستان میزبان دانش‌آموزان معتکف خواهد شد
کد خبر: 4193738
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۲

پنج مسجد کردستان میزبان دانش‌آموزان معتکف خواهد شد

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی کردستان از آغاز مراسم اعتکاف از پنجم بهمن در مساجد کردستان خبر داد و گفت: پنج مسجد کردستان میزبان دانش‌آموزان معتکف خواهد شد

مراسم معنوی اعتکاف

حجت‌الاسلام جلیل مختاری‌نیا، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با اشاره به اینکه رجب ماه توحید و هم‌نشینی با محبوب است، گفت: اعتکاف زمینه‌ساز خودسازی، تزکیه نفس و آب روح‌بخشی در کویر غفلت‌های انسان است.

وی اعتکاف را اوج دینداری مسلمانان دانست و افزود: امروز به رغم هجمه‌های فرهنگی و بداخلاقی‌های جامعه، نسل جوان ما در این امر مهم پیش قدم هستند که نشانگر جوانه زدن معنویت در درون جوانان ما دارد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: مساجد استان ظرفیت پذیرای چهار هزار و ۳۰۰ نفر معتکف را داراست و امسال برای دو هزار و ۳۰۰ نفر از معتکفان در رده‌های مختلف سنی برنامه‌ریزی شده است.

وی به چگونگی ثبت‌نام متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف رجبیه اشاره کرد و ادامه داد: علاقمندان برای ثبت‌نام در مراسم معنوی اعتکاف باید به آدرس https://nehzatkurdestan.com/?page_id=508 مراجعه کنند.

حجت‌الاسلام مختاری‌نیا مکان برگزاری اعتکاف عمومی شهر سنندج را مسجد جامع ذکر کرد و افزود: مرخصی کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان شرکت‌کننده در اعتکاف از طریق مبادی مربوطه هماهنگ شده است.

وی با اعلام اینکه امسال ۲۲ مسجد محوری استان در شهرهای سنندج، قروه، بیجار و کامیاران پذیرای معتکفین هستند، گفت: پنج مسجد استان در شهرهای قروه و بیجار پذیرای معتکفان دانش‌آموزی است.

انتهای پیام
captcha