جهادتبیین باید در رفتار و افعال انسان تأثيرگذار باشد
کد خبر: 4194300
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴
مدیر مؤسسه تخصصی امیربیان کشور:

جهادتبیین باید در رفتار و افعال انسان تأثيرگذار باشد

حجت‌الاسلام وکیل‌پور با بیان اینکه در جهاد تبیین باید بین خود و مخاطب به دنبال نقاط مشترک بگردیم، گفت: جهادتبیین زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که استدلال ما در  گفتار و رفتار و عمل پدیدار شده در این صورت جهادتبیین محقق شده و کلام  به موفقیت خواهید رسید.

حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل‌پور، مدیر مؤسسه تخصصی امیربیان کشوربه گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام محمدتقی وکیل پور، میر مؤسسه تخصصی امیربیان کشور در ویژه برنامه «جامعه مجاهد» با محوریت تجربه‌نگری تخصصی الگوهای موفق جهادتبیین با موضوع «مردم دوست داشتنی» که امروز، 26 دی، در سالن ولایت اداره کل تبلیغات اسلامی گرگان برگزار شد، ضمن تسلیت به خانواده‌های شهدای تروریستی کرمان با بیان‌اینکه شهادت انتخابی‎ است، گفت: افرادی که در این حادثه به شهادت رسیدن سه مؤلفه عشق به سردار دل‌ها حاج قاسم، طلب روزی حلال و اشک و اشتیاق به امام حسین(ع) از ویژگی بارز آنان به شمار می‌رفت.

مدیر مؤسسه تخصصی امیربیان کشور «دوست داشتن مخاطب» را امری مهم تلقی کرد و گفت: برخلاف آنچه که رسانه‌های معاند از نزاع و اختلاف بین اقشار مختلف مردم نشان می‌دهد، مردم ایران دوست‌داشتنی بوده و زمانیکه مخاطب حس کند، فردی او را دوست داشته و دلسوزانه نگران  او باشد به حرف‌هایش گوش خواهند داد.

حجت‌الاسلام وکیل‌پور عدم شناختن مردم را ضروری‌ترین و بنیادی‌ترین مشکل مبلغین مطرح کرد و افزود: مبلغین و طلاب باید پای حرف دل مردم بنشینند و به‌ جای زیاد صحبت کردن و تحمیل سخنان خود، قدرت گوش دادن خود را بالا ببرند تا بتوانند با آنان تعامل برقرار کنند.

وی با بیان‌اینکه باید بین خود و مخاطب به دنبال نقاط مشترک بگردیم، گفت: جهادتبیین زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که استدلال ما در  گفتار و رفتار و عمل پدیدار شده در این صورت جهادتبیین محقق شده و کلام  به موفقیت خواهید رسید.

انتهای پیام
captcha