برنامه‌های محتوایی مناسب در مراسم اعتکاف ارائه شود
کد خبر: 4195031
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸

برنامه‌های محتوایی مناسب در مراسم اعتکاف ارائه شود

امام جمعه کرمان بر لزوم ارائه برنامه‌های محتوایی مناسب در مراسم اعتکاف تأکید کرد و گفت: باید برای عبادت‌های فردی در مراسم اعتکاف که تأثیرگذاری آن هم مشخص شده برنامه‌ای دیده شود.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان صبح امروز، اول بهمن‌ماه در دیدار با اعضای ستاد اعتکاف استان کرمان بر لزوم ارائه محتوای مناسب در برگزاری اعتکاف تأکید کرد و گفت: در ارائه محتوا نباید سلیقه‌ای عمل کرد و باید بر آن نظارت جدی داشت.

وی افزود: نکته مهمی که در ارائه محتوای اعتکاف باید به آن دقت شود توجه به تفاوت‌های اقلیمی استان و همچنین مخاطب مراسم اعتکاف است زیرا هم ذائقه اقلیم‌ها با هم متفاوت است و هم اینکه مخاطبان فرق می‌کنند و اعتکاف به سمتی رفته که به‌صورت دانشجویی، دانش‌آموزی و... برگزار می‌شود.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: گاهی محتوای ارائه شده برای مراسم اعتکاف به قدری زیاد است عبادت‌های فردی در آن کمتر دیده می‌شود و بیشتر عبادت‌ها به‌صورت جمعی است لذا باید برای عبادت‌های فردی در مراسم اعتکاف که تأثیرگذاری آن‌هم مشخص شده برنامه‌ای دیده شود.

وی ادامه داد: هر سال که جلوتر می‌رویم اعتکاف منظم‌تر و قوی‌تر برگزار می‌شود لذا چون استقبال از مراسم هم بیشتر می‌شود باید برای برگزاری مراسم طرح و برنامه ارائه داد. همچنین برای برگزاری قوی‌تر برنامه‌ها در سال آینده، در ارزیابی‌ها علاوه بر نقاط قوت باید نقاط ضعف هم مشخص و بیان شود.

حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی در پایان با بیان اینکه اعتکاف در کشور تبدیل به یک جریان قدرتمند شده، اظهار کرد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی برای بصیرت‌افزایی است و نه تنها موضوعات داخلی بلکه باید نسبت به بسیاری از اقداماتی که در سطح دنیا انجام می‌شود بینش و بصیرت معتکفان را افزایش داد.

انتهای پیام
captcha