برگزاری اعتکاف «مادر دختری» در دو مسجد البرز
کد خبر: 4195716
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

برگزاری اعتکاف «مادر دختری» در دو مسجد البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مساجد استان برای مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته گفت: دو مسجد استان میزبان اعتکاف «مادر دختری» هستند.

اعتکاف

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز با اشاره به افزایش دو برابری تعداد مساجد استان برای مراسم معنوی اعتکاف نسبت به سال گذشته گفت: ۱۶۰ مسجد در البرز برای برگزاری این آیین معنوی آماده شده است.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۹۰ مسجد در شهرستان کرج میزبانی مراسم معنوی اعتکاف را عهده‌دار هستند، افزود: ۶۰ مسجد عمومی ویژه آقایان و خانم‌ها، ۳۳ مسجد ویژه دانش‌آموزان، ۳۷ مسجد ویژه بانوان، ۲۹ مسجد ویژه آقایان، یک مسجد دانشجویی و دو مسجد ویژه مادر دختری است.

این مسئول با تأکید بر اینکه همچون سال‌های گذشته بسیاری از فعالان فرهنگی و خدمتگزاران حوزه اعتکاف، مساجد را برای برپایی اعتکاف مهیا کرده‌اند، اظهار کرد: در این سه روز خلوت دل برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مختلفی از جمله مناجات‌خوانی، برگزاری نماز جماعت، نماز شب، ذکر سحری و روزه در طول ایام اعتکاف، محفل انس با قرآن، پاسخ به سؤال و شبهات اعتقادی و مراسم توسل به اهل بیت(ع) برای معتکفان برگزار می‌شود.

ولایی‌برحق با اشاره به اینکه مراسم معنوی اعتکاف از روز پنجم بهمن‌ماه جاری همزمان با ۱۳ ماه رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه خواهد داشت، گفت: اعتکاف، اقامت در مسجد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) همراه با روزه است و زمان مشخصی ندارد، اما در احادیث، بهترین زمان برای آن دهه سوم ماه رمضان دانسته شده است.

انتهای پیام
captcha