۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی آزاد شدند
کد خبر: 4195847
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۹

۳۵ زندانی جرائم غیرعمد در آذربایجان‌شرقی آزاد شدند

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی گفت: در آستانه سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر تعداد ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

زندانی غیرعمد، آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه استان، رسول تقی‌پور، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی، روز گذشته، چهارم بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه سالروز ولادت امام علی(ع) و روز پدر تعداد ۳۵ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان از زندان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند. 

وی افزود: با برگزاری پویش «پدر پناه امن من» در سطح استان و با کمک خیرین، این تعداد از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۲۰ نفر را زندان شهرستان تبریز و ۱۵ نفر را زندانیان سایر شهرستان‌ها شامل می‌شود.

مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برای آزادی این تعداد زندانی مبلغ ۲۲ میلیارد ریال به‌صورت کمک ویژه بلاعوض، شش میلیارد ریال به‌صورت تسهیلات و بقیه از راه تأیید اعسار توسط مراجع قضایی و همچین اخذ از شکات تأمین شده است، اظهار کرد: امسال تاکنون ۵۷۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد و محکومان مالی از زندان‌های آذربایجان‌شرقی آزاد شدند که از این تعداد ۱۷ نفر زن و بقیه زندانیان مرد بودند.

تقی‌پور همچنین بیان کرد: در مراسم ترحیم و تکریم عابدین خرم، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز خیرین و صاحبان صنایع تبریز بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی با هماهنگی ستاد دیه استان و خانواده آن فقید سعید زمینه آزادسازی تعداد ۲۶ زندانی جرائم غیرعمد را فراهم کردند.

وی گفت: هزینه آزادی ۱۵ نفر آن‌ها در مراسم ترحیم و باقی در مراسم تکریم جمع‌آوری شده است که مربوط به هزینه‌های تاج گل و هدایای مربوط به تکریم استاندار آذربایجان‌شرقی است. این اقدام بنا به درخواست خانواده مرحوم عابدین خرم انجام شد که اعلام کرده بودند، هزینه‌ای برای خرید تاج گل برای مراسم از سوی صاحبان صنایع صرف نشود و اگر بخواهند هزینه‌ای کنند برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد صرف شود.

انتهای پیام
captcha