حضور مبلغان خارجی در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی خوزستان
کد خبر: 4196177
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴

حضور مبلغان خارجی در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی خوزستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از اجرای طرح دانش‌آموزی «گفتمان نو» در مساجد محوری اعتکاف خبر داد و گفت: در این طرح یک گروه 11 نفره از مبلغان خارجی مقیم ایران در مساجد حاضر شده و درباره موضوعات عقیدتی و سیاسی سخنرانی می‌کنند.

اعتکاف دانش‌آموزیحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان با اشاره به برگزاری اعتکاف در 400 مسجد استان خوزستان از اجرای طرح دانش‌آموزی «گفتمان نو» در مساجد محوری اعتکاف خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت عظیم مراسم اعتکاف و از آنجایی که پیش‌بینی‌های ما حاکی از این بود که دهه هشتادی‌ها و دهه‌ نودی‌ها که نوجوانان ما هستند استقبال خوبی از مراسم اعتکاف خواهند داشت، طرح «گفتمان نو» را به مرحله اجرا رساندیم.

وی بیان کرد: در این طرح یک گروه 11 نفره از مبلغان خارجی مقیم ایران که در فضای خارج از کشور پرورش یافته‌ و الان ساکن ایران و در حال تحصیل در حوزه یا دانشگاه هستند، دعوت کردیم تا در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی حاضر شوند و از این فرصت بی‌نظیر حضور نوجوانان در مساجد استفاده کنیم.

فردآقایی با بیان اینکه این مبلغان از کشورهای آلمان، آلبانی، سوئد، هند، آذربایجان، نروژ، انگلیس و تایلند هستند، گفت: چهار نفر از این مبلغان از آقایان و هفت نفر هم خانم هستند. آقایان با حضور در میان دانش‌آموزان پسر در موضوع غرب‌شناسی و مسائل فرهنگی غرب و خانم‌ها با شرکت در مراسم اعتکاف دانش‌آموزی دختران در موضوع حجاب و عفاف و نقش زن در غرب و اسلام ارائه سخنرانی کردند.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان یادآور شد: بالغ بر 10 شهرستان در استان خوزستان از ظرفیت این 11 مبلغ خارجی که به‌مدت سه روز در استان هستند، استفاده خواهند کرد. پیش بینی ما این است که قریب چهار تا پنج هزار نفر تحت پوشش تبلیغی این برنامه قرار بگیرند.

انتهای پیام
captcha