اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در مساجد و بقاع متبرکه فارس طی دهه فجر
کد خبر: 4196864
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶

اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در مساجد و بقاع متبرکه فارس طی دهه فجر

مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر استان فارس از اجرای بیش از 50 عنوان برنامه در ایام‌الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد فارسبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر فارس، امروز، 10 بهمن‌ماه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: به‌مناسبت فرارسیدن ایام پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مساجد و بقاع متبرکه با نصب پرچم‌های سه رنگ جمهوری اسلامی و بنر و پارچه نوشته‌های حاوی سخنان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استقبال برنامه‌های این ایام رفتند.

وی با اشاره به بیش از 50 عنوان برنامه در ایام‌الله دهه فجر در مساجد و بقاع متبرکه استان افزود: مراسم دهه فجر با بزرگداشت 12 بهمن، سالروز ورود تاریخی حضرت امام راحل(ره) به میهن اسلامی آغاز خواهد شد و اصحاب مساجد با بنیانگذار جمهوری اسلامی بیعتی دوباره خواهند بست.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس با اشاره به لزوم تبیین آرمان‌های امام(ره) و انقلاب برای نسل جوان اظهار کرد: در همین راستا برپایی نمایشگاه‌های معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی همراه با بازخوانی جنایت‌های رژیم پهلوی و تشریح دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی توسط ائمه جماعت در بین‌الصلاتین برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های بصیرتی و روشنگری همراه با پاسخگویی به شبهات و سؤالات نوجوانان و جوانان، تأکید کرد: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان انقلاب همراه با برگزاری محافل خاطره‌گویی با حضور پیشکسوتان انقلاب نیز از برنامه‌های ایام‌الله دهه فجر مساجد و بقاع متبرکه است. 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان فارس از اجرای مسابقات و جشنواره‌های متعدد قرآنی، فرهنگی، هنری، علمی و ورزشی در رشته‌های مختلف با محوریت ایام‌الله دهه فجر خبر داد و گفت: کمک‌های مؤمنانه با توزیع بسته‌های کمک معیشتی همراه با برپایی اردوهای جهادی در مناطق محروم از دیگر برنامه‌هاست.

امیدی افزود: برپایی موکب و ایستگاه صلواتی با ارائه خدمات سلامت و پذیرایی همراه با پخش سرودهای انقلابی و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی از جمله شهادت امام موسی کاظم(ع) و عید سعید مبعث نبی مکرم اسلامی(ص) نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی این ایام نیز گفت: برپایی محافل انس با قرآن کریم در قالب کرسی‌های تلاوت و اهدای ثواب طرح «تلاوت نور» به روح شهدای انقلاب از برنامه‌های قرآنی این ایام است.

مسئول کمیته مساجد و بقاع متبرکه ستاد دهه فجر فارس همچنین اظهار کرد: اصحاب مساجد و نوجوانان و جوانان در نماز جمعه 13و 20 بهمن‌ماه حضور فعال خواهند داشت و در شب 22 بهمن نیز گلبانگ الله‌اکبر از ماذنه‌های مساجد و بقاع متبرکه پخش خواهد شد که با نورافشانی همراه است.

انتهای پیام
captcha