زنگ انقلاب در مدارس چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد + عکس
کد خبر: 4197175
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸

زنگ انقلاب در مدارس چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد + عکس

در آستانه ۱۲ بهمن‌ماه و آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب امروز در بیش از ۲ هزار آموزشگاه چهارمحال‌وبختیاری نواخته شد و دانش‌آموزان سراسر استان یک‌صدا شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» را سر دادند.

زنگ انقلاب

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، افشین امیریان، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان امروز، ۱۱ بهمن‌ماه در آیین نمادین استانی نواختن زنگ انقلاب در جمع دانش‌آموزان آموزشگاه دخترانه سپیده ناحیه ۲ شهرستان شهرکرد با گرامیداشت چهل‌وپنجمین فجر انقلاب اسلامی و با اشاره به اینکه این کشور با وجود همه دشمنی‌ها در حال نزدیک شدن به قله است، اظهار کرد: دشمنان ما به‌صورت شبانه‌روز با راه‌اندازی شبکه‌های فارسی‌زبان و در فضای مجازی علیه کشور ما کار می‌کنند. آنان در جریان جنگ تحمیلی، هشت سال تمام امکانات خود را علیه ایران بسیج کردند ما اما ابتدایی‌ترین امکانات برای دفاع از خودمان را نداشتیم.

وی با ذکر اینکه ما با انقلاب اسلامی عزت و غرور ملی و قطع وابستگی را می‌خواستیم، ادامه داد: ایرانی همیشه در تاریخ سربلند بوده است لذا ایرانیان تحمل نمی‌کردند که هزاران مستشار آمریکایی به کشور ما بیایند و کودکان و نوجوانان ما را تربیت کنند بلکه به تأسی از گذشتگان می‌خواستیم روی پای خودمان بایستیم. 

امیریان تأکید کرد: عزت ایرانی در زمان شاه لگدمال شده بود تا اینکه امام خمینی(ره) آمدند و به برکت ایثارگری و خون شهدا این عزت را به ما ثابت کردند که ما می‌توانیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان با تأکید بر اینکه دانش‌آموزان ما نباید از دسیسه دشمن غافل شوند، توضیح داد: زن در اسلام، محور خانواده است تا جایی که از دامن زن مرد به معراج می‌رود اما زن در غرب یک کالا به‌حساب می‌آید و کار و برنامه دشمن این است که این تفکر غربی را نه فقط در موضوع زن بلکه در تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی ما جاری و ساری سازد.

امیریان بیان کرد: دختران ما دختران حاج قاسم هستند و هیچ دختری زیبایی خود را در کوچه و خیابان به نمایش نمی‌گذارد زیرا سرانجام این کار، یک کوچه بن‌بست است. وقتی جامعه محل جلوه‌گری و نمایش زنان باشد، دیگر به سمت تعالی و دانش پیش نخواهد رفت. 

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اظهار کرد: باتوجه به قرار داشتن در آستانه ۱۲ بهمن‌ماه و آغاز ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب امروز در بیش از ۲ هزار آموزشگاه چهارمحال و بختیاری نواخته شد و دانش‌آموزان سراسر استان یک‌صدا شعار «مدرسه قوی، ایران قوی» سر دادند.

امیریان در پایان گفت: به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه‌های متنوعی در سطح مدارس استان پیش‌بینی شده است که در قالب جشن‌های دانش‌آموزی و با حضور اولیا برگزار خواهد شد و روایت انقلاب در تمامی این برنامه‌ها برای ما موضوعیت داشته و مهم است.

انتهای پیام
captcha