رویدادهای کتاب‌محور کانون خدمت رضوی در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود + عکس
کد خبر: 4197555
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۱
به‌مناسبت دهه فجر

رویدادهای کتاب‌محور کانون خدمت رضوی در چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود + عکس

دبیر کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی چهارمحال‌وبختیاری برگزاری مسابقه کتابخوانی لشکر قاسم، اجرای طرح چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) در مدارس استان و طرح فجر دانایی ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد سراسر استان را از مهم‌ترین برنامه‌های کتاب‌محور این کانون به مناسبت ایام‌الله دهه فجر دانست.

طرح فجر دانایی در مسجد امام هادی علیه السلام شهرکرد

راضیه بقایی، دبیر کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با ایکنا با گرامیداشت سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و در تشریح اهم برنامه‌های این کانون به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: مسابقه کتابخوانی «لشکر قاسم» با موضوع شاخص‌های مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی به‌صورت هدفمند در استان از جمله چهارمحال و بختیاری از 12 تا 22 بهمن‌ماه و با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در حال اجرا است.

وی با ذکر اینکه هدف از اجرای مسابقه کتابخوانی «لشکر قاسم» ترویج مکتب این شهید والامقام است، ادامه داد: انتخاب کتابی با همین عنوان به قلم علی شیرازی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری است که فرمودند «ما به حاج قاسم سلیمانی، شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم؛ به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس آموز، با این چشم نگاه کنیم.»

بقایی در خصوص روش‌های شرکت در مسابقه کتابخوانی لشکر قاسم، تصریح کرد: علاقه‌مندان برای دریافت فایل کتاب و سؤالات مسابقه به کانال پیام‌رسان ایتا به آدرس razavi_chb@ و https://eitaa.com/chb_bachayemasjed مراجعه و پاسخ‌های خود را به‌صورت عدد 10 رقمی به سامانه پیامکی 10008940381 ارسال کنند.                                       

دبیر کانون خدمت رضوی کتاب و کتابخوانی استان از برپایی نخستین چهارشنبه‌های امام‌رضایی(ع) همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد و گفت: خادمیاران کانون کتاب و کتابخوانی استان مراسم اولین روز دهه مبارک فجر را با برگزاری چهارشنبه امام رضایی(ع) در مدارس استان اجرا کردند که در شهرکرد این مراسم در دبستان دخترانه رشدآفرین برگزار شد.

بقایی گفت: در این مراسم که با پخش صلوات خاصه حضرت رضا(ع) همراه بود، زنگ انقلاب نواخته شد و علاوه بر برپایی جشن انقلاب، معرفی و خوانش کتاب توسط دانش‌آموزان، مسابقه کتابخوانی و اهدای جوایز برگزار شد که با استقبال دانش آموزان همراه بود؛ در این برنامه همچنین دانش‌آموزان به نقاشی و رنگ‌آمیزی با موضوع انقلاب پرداختند.

وی با اشاره به اجرای طرح «فجر دانایی» همزمان با دهه مبارک فجر، اظهار کرد: این طرح با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان در دهه مبارک فجر بعد از نماز مغرب و عشاء برای کودکان و نوجوانان در مساجد سطح استان برگزار می‌شود که معرفی و خوانش کتاب، مسابقه کتابخوانی و ایستگاه نقاشی برای شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha