حافظان کل قرآن در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان شدند
کد خبر: 4198263
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۹

حافظان کل قرآن در چهارمحال‌وبختیاری فراخوان شدند

آزمون سراسری اعطای گواهینامه حفظ کل قرآن کریم با ارائه مدرک سه‌زبانه از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم برگزار می‌شود.

قرآن کریم

اعظم صابری، مدیر جامعة‌القرآن بانوان و خردسالان شهرکرد در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه ثبت‌نام از حافظان قرآن کریم برای شرکت در آزمون سراسری گواهینامه حفظ کل قرآن کریم که از سوی مؤسسه جامعة‌القرآن الکریم قم برگزار می‌شود، آغاز شده، اظهار کرد: این آزمون اول اسفندماه برگزار می‌شود و به قبول‌شدگان گواهینامه رسمی سه زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی) از سوی این مؤسسه اعطا خواهد شد. 

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون سراسری حفظ مؤسسه جامعة‌القرآن، ادامه داد: از شرکت‌کنندگان به دو شکل آزمون شفاهی با ۶۰ نمره و آزمون کتبی با ۴۰ نمره امتحان به‌عمل می‌آید که آزمون کتبی به‌صورت پرسش‌های چهار‌گزینه‌ای و به شکل سراسری برگزار می‌شود و محتوای آن فقط از حُسن حفظ است. آزمون شفاهی حفظ کل توسط نفر اول شورای آموزش استان صورت می‌گیرد و از شرکت‌کننده پنج پرسش شفاهی پرسیده می‌شود.

این فعال قرآنی استان بیان کرد: قرآن‌آموزان حافظ کل مؤسسه و نیز تمامی حافظان کل در صورت علاقه می‌توانند در آزمون گواهی‌نامه حفظ شرکت کنند. همچنین اگر فردی حد نصاب نمره قبولی آزمون گواهینامه حفظ کل را دریافت نکند می‌تواند در آزمون سال آینده شرکت کند؛ محدودیت سنی جهت شرکت در این آزمون وجود ندارد.

صابری گفت: با توجه به برگزاری آزمون به‌صورت همزمان در سراسر کشور در روز اول اسفندماه، از حافظان قرآن خواسته شده هر چه سریع‌تر تمایل خود را برای شرکت در این آزمون اعلام کنند؛ علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 03832243726 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام
captcha