مردمی‌سازی مدیریت موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است
کد خبر: 4198271
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱

مردمی‌سازی مدیریت موقوفات از اولویت‌های سازمان اوقاف است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی‌گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.

همایش یک روزه هیئت امنای موقوفات استان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام محمد کاروند، مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز، 17 بهمن ماه در همایش یک روزه هیئت امنای موقوفات استان، کردستان را یک استان غنی از نظر تعداد و قدمت موقوفات دانست و گفت: خوشبختانه مردم شریف و متدین استان کردستان از دیرباز تاکنون اهتمام ویژه‌ای به سنت حسنه وقف داشته‌اند و این مهم وظیفه ما را به‌عنوان امانتداران این سنت حسنه دوچندان سنگین می‌کند.

وی حفظ موقوفات را یک وظیفه شرعی و قانونی دانست و افزود: حفظ موقوفه نکته حیاتی کار اوقاف است و این اداره‌کل با همراهی امناء متخصص و نهادهای مربوطه در تلاش است در راستای اخذ اسناد مالکیت موقوفات و جلوگیری از تصرف موقوفه‌خواران شرایط را برای حفظ عین موقوفات فراهم کند که خوشبختانه در سنوات گذشته اتفاقات خوبی در این زمینه افتاده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: یکی از سیاست‌های مهم در دوره جدید مدیریت سازمان اوقاف استفاده از ظرفیت مردمی برای اداره موقوفات و رقبات متصرفی است تا به این وسیله تصدی‌گری سازمان اوقاف کاهش یافته و نقش نظارتی این سازمان افزایش یابد.

وی گفت: آبادانی موقوفات، وصول مطالبات، تنظیم و تجدید قراردادهای اجاره موقوفات، حفظ املاک و اموال موقوفه، جذب سرمایه‌گذاری در موقوفه، احقاق حقوق موقوفه، شناسایی و تثبیت مالکیت موقوفه، بالا بردن بهره‌وری موقوفات و افزایش عواید آن‌ها از جمله دستورالعمل‌ها و وظایف و اختیاراتی است که هیئت امنا و امینان دنبال خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha