ساخت ۲۶ مدرسه در کشور به نام شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان
کد خبر: 4199998
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸

ساخت ۲۶ مدرسه در کشور به نام شهدای دانش‌آموز حادثه تروریستی کرمان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه رویکرد سازمان نوسازی مدارس این است که مدارس را به نام شهدا نامگذاری کنیم، گفت: ۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد زیرا این شهدا، شهدای خاصی هستند.

حمیدرضا خان‌‌محمدی رئیس سازمان نوسازی مدارسبه گزارش ایکنا از کرمان، حمیدرضا خان‌‌محمدی، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور صبح امروز، ۲۶ دی‌ماه در آیین افتتاح دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در کرمان با بیان اینکه دشمن با این جنایات پایان کار خود را تسریع می‌کند، گفت: در صبح روز حادثه با ۳۲ مدیرکل در مراسم سالگرد شهید سلیمانی حضور داشتیم و شاهد وصف حاج قاسم در مورد مردم کرمان بودیم که چگونه با تمام وجود به زائران خدمت می‌کردند و کسانی که توانایی رویارویی مستقیم با ایران را نداشتند مردم را به خاک و خون کشیدند.

وی با اشاره به عشق مردم به شهید سلیمانی، اظهار کرد: دشمن بداند خط استکبارستیزی پایین‌تر آمده و دشمن بزرگترین ضربه را به خود زد و این روح مبارزه که دشمنان به دنبال حذف آن بودند افزایش پیدا کرد. اگرچه از این اتفاق ناراحتیم اما یک دانشگاه بزرگ در گلزار شهدای کرمان تکمیل و ساخته شده است و همه این ۹۶ شهید یک عمر مبارزاتی و معنوی داشتند. دشمن ۴۵ سال بذر ناامیدی می‌کارد اما کجایند تا ببینند که مردم چگونه ایثار کردند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس ساخت دبستان «شهدای دانش‌آموز ۱۳ دی‌» در کرمان را به برکت خون شهدا دانست و افزود: روح مبارزه و ظلم‌ستیزی در این پروژه تجلی پیدا کرد و با همت شبانه‌روزی این امر محقق شد که امیدواریم این نهضت تداوم پیدا کند.

خان‌‌محمدی در پایان با بیان اینکه رویکرد سازمان نوسازی مدارس این است که مدارس را به نام شهدا نامگذاری کنیم تا روح مقاومت که می‌خواستند در سند ۲۰۳۰ آن را از بین ببرند گسترش یابد، گفت: ۲۶ مدرسه به نام ۲۶ دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی کرمان در سراسر کشور افتتاح خواهیم کرد زیرا این شهدا، شهدای خاصی هستند و تا اسلام وجود دارد مقاومت و مبارزه نیز وجود دارد.

رضا مرادصحرایی، وزیر آموزش و پرورش در جریان این افتتاحیه و در ارتباطی تلفنی با تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: وعده ما این است که به نام هر دانش‌آموز شهید حادثه تروریستی یک مدرسه در کرمان و در جاهای دیگر افتتاح خواهیم کرد. امیدواریم به برکت خون این شهدا مکتب شهید سلیمانی روز به روز پیش برود و پیام این مکتب که صدور انقلاب اسلامی به دل آزادگان جهان و مبارزه با ظلم است گسترش یابد. دانش‌آموزان شهید حادثه تروریستی کرمان خود یک کلاس درس در مکتب حاج قاسم تشکیل دادند و اگرچه به ظاهر آنها را از دست دادیم اما نام و راه آنها ادامه دارد.

انتهای پیام
captcha