کمیته امداد با بسیج مردمی در تأمین امنیت نرم نقش ایفا می‌کند
کد خبر: 4201306
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

کمیته امداد با بسیج مردمی در تأمین امنیت نرم نقش ایفا می‌کند

حبیب‌الله آسوده با بیان اینکه کمیته امداد وظیفه دارد بسیج مردمی را انجام داده و سهم تأمین امنیت نرم را در کنار امنیت سخت ایفا کند، گفت: کسی که در کمیته امداد خدمت می‌کند اگر مردم‌باوری را در خود تقویت نکند نمی‌تواند مردم را پای کار خیر و احسان آورد.

حبیب‌الله آسوده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امدادبه گزارش ایکنا از کرمان، حبیب‌الله آسوده، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، امروز، سوم اسفندماه در جلسه ستاد احسان و نیکوکاری و جشن رمضان در کرمان با بیان اینکه کرمان آوازه جهانی دارد و شهید سلیمانی با خلوص، ایثار و فداکاری برای خدمت به مردم مظلوم جهان شرایط را ایجاد کرد و خداوند نیز به ایشان عزت داد و به قرب الهی رسید، گفت: کرمان متعلق به مردم ایران و انسان‌های آزاده و استکبار ستیز است و توفیق شد در این استان حضور یابم.

وی مردم‌باوری و ایمان به مردم را پایه اساسی پیشرفت و توسعه کشور دانست و اظهار کرد: تا مردم را باور نداشته باشیم و صرفاً با شعار مردمی بودن، به توسعه نمی‌رسیم. لذا، باید آن را در خود تقویت کنیم زیرا انقلاب مردم‌پایه و کمیته امداد ذاتاً مردمی است و کسی که در کمیته امداد خدمت می‌کند اگر مردم‌باوری را در خود تقویت نکند نمی‌تواند مردم را پای کار خیر و احسان آورد.

آسوده تصریح کرد: رسالت و مأموریت ما در راستای خدمت به محرومین و توانمندسازی نیازمندان، راهبری خیر و احسان است نه صرفاً تصدی‌گری آن. ما با بضاعت و وظیفه خود تصدی‌گری را انجام می‌دهیم، اما اگر بخواهیم توانمندسازی نیازمند در کشور شکل بگیرد راهبرد کمیته امداد، راهبری خیر و احسان یعنی به صحنه آوردن تمام ظرفیت‌های مردمی، تشکل‌ها، نهادها و سازمان‌ها در مسیر خیر و احسان است. به همین دلیل از سال گذشته موضوع زکات را شروع کردیم؛ امسال تشکل‌ها را و سال آینده فعالان اقتصادی را پای کار می‌آوریم.

وی با بیان اینکه به دلایل مختلفی که مهمترین آن تحریم‌ها و دشمنی دشمنان با انقلاب و ولایت است، مشکلات اقتصادی و چالش‌هایی ایجاد شده، افزود: وظیفه ما در کمیته امداد به‌عنوان نیروهای خدمت‌رسان مردم و نظام و در تأمین امنیت نرم این است که فارغ از بسیاری از چهارچوب‌ها و قواعد باید در کنار مردم باشیم و شبانه‌روز تلاش کنیم تا مردم بیشتر از این رنج نکشند. 

آسوده خدمت‌رسانی صحیح و صادقانه و به صحنه آوردن مردم برای رفع نیاز‌های محرومین را از جمله وظایف کمیته امداد برشمرد و ادامه داد: دولت خالصانه کار می‌کند، اما باید شرایط را ببینیم و آن را در کمیته امداد، هم و غم خود قرار دهیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بر استفاده از فرصت مناسبت‌های ملی مذهبی برای نیکوکاری تأکید کرد و گفت: جشن نیکوکاری، ۲۲ بهمن، ایام عید و ماه رمضان و... از جمله مناسبت‌هایی هستند که باید از آنها استفاده کرد و این فرصت‌ها را برای رزق رساندن به نیازمندان قدر بدانیم.

وی با بیان اینکه در کمیته امداد مأموران خداوند هستیم تا رزقی که خداوند معین کرده است را از نیکوکاران بگیریم و حق نیازمندان را ادا کنیم، افزود: در ده ماهه امسال رشد ۳۶ درصدی در مجموع کشور داشتیم و با توجه شرایط سخت اقتصادی و تورم، مردم همیشه پای کار بودند اما تبیین، شفاف‌سازی، دقت، شناسایی نیازمند واقعی، تکریم نیکوکاران و نیازمندان عواملی هست که هم مردم علاقه‌مندان به خدمت می‌شوند و هم اینکه امانتی خداوند به ما داده با عزت و کرامت در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.

آسوده تصریح کرد: امروز مردم پای کار هستند و ما مسئول به میدان آوردن و بسیج نیروهای مردمی در مسیر خیر و احسان هستیم. همانگونه که سپاه وظیفه پاسداری از انقلاب را با بسیج مردمی پیش می‌برد و امنیت را برقرار می‌کند، کمیته امداد نیز از طرف ولایت و حاکمیت وظیفه دارد بسیج مردمی را انجام داده و بال عاطفی نظام را در پهنه جمهوری اسلامی بگستراند و سهم تأمین امنیت نرم را در کنار امنیت سخت ایفا کرده تا آن همبستگی اجتماعی و حکمرانی ولایت‌مدارانه شکل بگیرد.

وی افزود: امیدواریم با همراهی رسانه‌ها، نهاد‌های دولتی و انقلابی، آستان قدس، بنیاد مستضعفان و... در عید پیش رو کمک‌های ما و مردم در این شرایط سخت شبیه به مقاومت و دفاع سختی بر استکبار باشد زیرا دنیای استکبار وضعیت اقتصادی مردم را هدف گرفته و این‌بار ما افسران، سرداران و افسران این صحنه هستیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در پایان به اهمیت حضور در انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: رهبر مظعم انقلاب به صورت جدی در خصوص حضور در انتخابات دغدغه دارند و وظیفه ما حضور است که باید آن را انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha