چگونه دیگران را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم
کد خبر: 4202334
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

چگونه دیگران را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم

نشست «چگونه دیگران را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم» از سلسله‌نشست‌های مجازی گفتمان انقلاب اسلامی به همت نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی لرستان ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه این استان برگزار شد.

«علی زکریایی، مدرس سواد رسانهبه گزارش ایکنا از لرستان، علی زکریایی، از مدرسان سواد رسانه، هشتم اسفندماه در سلسله‌نشست‌های مجازی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع «چگونه دیگران را به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم» ویژه طلاب و فعالان سواد رسانه لرستان که به همت نهضت سواد رسانه‌ای انقلاب اسلامی استان این استان برگزار شد، با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: برای دعوت به انتخابات باید ابتدا ضرورت و اهمیت انتخابات برای مردم تبیین و معرفی شود.

این فعال رسانه‌ای با بیان اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف و یک حق است، افزود: پس از اینکه مخاطبان ما با اهمیت و ضرورت انتخابات آشنایی کامل پیدا کردند و اهمیت این موضوع برای آنها جا افتاد لازم است دلایلی که ممکن است برخی از افراد به خاطر آنها در انتخابات مشارکت نداشته باشند را باید برای خود لیست کنیم تا متناسب با هر علت و دلیل جوابی قانع‌کننده برای آن پیدا کرد.

قهر با انتخابات یک کار اشتباه است

این مدرس سواد رسانه با بیان اینکه قهر با انتخابات یک کار اشتباه است، اضافه کرد: همیشه چاره حل مشکلات، انتخابات بوده است کمااینکه جایی را سراغ نداریم که بدون انتخابات توانسته باشند، موفق باشند.

زکریایی گفت: برخی از افراد هستند که نسبت به شایعات و مطالبی که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر می‏‌شود واکنش نشان می‎دهند و تحت‌تأثیر این مطالب از شرکت در انتخابات ناامید و با انتخابات قهر می‎کنند.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به مرحله بعدی برای تشویق دیگران به انتخابات اظهار کرد: اگر خدمات مجلس شورای اسلامی و اقدامات انجام شده توسط نمایندگان و مصوباتی که در مجلس به تصویب رسیده به گوش مردم برسد راحت‌تر می‎توان آنها را به شرکت در انتخابات تشویق و ترغیب کرد.

وی با بیان اینکه باید بر این نکته تأکید داشته باشیم که رأی و انتخاب تک‌تک مردم در انتخابات مهم است و سرنوشت و آینده کشور بستگی به همین رأی و انتخاب‎ها دارد، گفت: در این راستا لازم است اثرات مثبت رأی دادن و اثرات منفی رأی ندادن را لیست و برای مخاطبانی که با انتخابات قهر هستند، بیان کنیم و علاوه بر این لیست کاملی از دستاوردها و خدمات مجلس را نیز داشته باشیم تا به مخاطبان خود ارائه و آنان را به مشارکت حداکثری در انتخابات تشویق کنیم.

این مدرس سواد رسانه با تأکید بر اینکه لازم است اطلاعات خود در زمینه مصوبات، دستاوردها و خدمات مجلس را بالا ببریم، ادامه داد: البته لازمه آماده‌‌سازی این است که خودمان تحت‌تأثیر رسانه‌های معاند یا رسانه‌های خودی‎ ناآگاه قرار نگرفته باشیم و این حس به ما دست نداده باشد که مجلس کاری نکرده است.

زکریایی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره کارایی و خدمات مجلس و اینکه ما باید خودمان را با رهبر انقلاب و نائب امام زمان(عج) بسنجیم، ادامه داد: مجلس فعلی مصوبات خوبی را در بحث مالیات بر ارزش افزوده، مبارزه با پولشویی، قاچاق کالا و ارز، راه‌اندازی سامانه 1529، مالیات بر خانه‌های خالی، مالیات بر عایدی سرمایه، جهش تولید مسکن، ارائه مصالح ساختمانی در بورس کالا، قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌ها، افزایش 9 برابری یارانه، حذف ارز ترجیحی، شفافیت مجلس، مطالبات بازنشستگان، تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی داشته است.

انتخابات را بی‌برکت نکنیم

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر اینکه نباید انتخابات را بی‌برکت کرد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از مجلس فعلی که روی کار است رضایت دارد و آن را کارآمد و انقلابی می‌داند و معتقد است مجلس طی این مدت ریل‌گذاری خوبی داشته است پس این نشان می‌دهد مردم در انتخابات مجلس یازدهم انتخاب خوبی داشته‌اند.

این مدرس سواد رسانه با اشاره به شبهاتی که از سوی برخی افراد درباره مجلس فعلی مطرح می‌شود، اضافه کرد: بهترین نهاد برای دریافت پاسخ به این شبهات خود مجلس است، بنابراین اگر ابهاماتی و یا شبهاتی در رابطه با برخی انتقادها و نقدهای وارده به مجلس برایمان وجود دارد، باید به پاسخ‌هایی که خود نمایندگان مجلس ارائه می‎دهند، توجه کنیم.

این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه باید به کسانی که به هر بهانه‌ای مجلس فعلی را می‌کوبند شک کرد، گفت: در بحث تبلیغات باید مواظب باشیم بداخلاقی انتخاباتی نداشته باشیم، چراکه این بداخلاقی‌ها منجر به از بین رفتن برکات انتخابات و در نتیجه پایین آمدن مشارکت مردم در انتخابات می‌شود.

انتهای پیام
captcha