مردم در حکومت اسلامی جایگاه مهمی دارند
کد خبر: 4202542
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۷
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی:

مردم در حکومت اسلامی جایگاه مهمی دارند

حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی گفت: مردم در حکومت اسلامی از جایگاه رفیع و مهمی برخوردار هستند.

حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، شب گذشته 9 اسفندماه در نشست تبیینی که با حضور اساتید در سالن اجتماعات مجتمع شهید کاظمی ارومیه برگزار شد، ضمن اینکه به فرا رسیدن 11 اسفندماه و روز انتخابات اشاره کرد، گفت: اگر دین مبین اسلام را مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه دست پیدا می‌کنیم که حکومت و تمدن اسلامی یک موضوع مردم‌نهاد است که در این مورد جهاد تبیین ضروری است.

وی با بیان اینکه طبق آموزه‌های الهی محور اصلی در تحقق حکومت اسلامی بدون‌شک اقشار مختلف مردم هستند، ادامه داد: اینگونه نیست که حکومت محور برای تحقق تمدن باشد، حتی این موضوع مهم نخبه‌محور هم نیست، هر چند آنها نقش مهم و غیرقابل انکاری دارند اما تمدن اسلامی مردم نهاد و مردم محور است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی مردم‌محور بودن اسلام را یکی از امتیازات مهم و حائزاهمیت این آیین الهی دانست و گفت:  مردم در آن نقش اساسی و جایگاه مهمی دارند به طوری که هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود.

حجت‌الاسلام قریشی اهتمام برای جهاد تبیین را در برهه کنونی بسیار ضروری و حائزاهمیت دانست و گفت: آیات قرآن کریم به درستی نقش مردم را در تحقق حکومت اسلامی روشن کرده است و اگر مردم پای کارنباشند تمدن اتفاق نمی‌افتد، گرچه مشروعیت تمدن به اراده الهی است اما تحقق آن با مردم امکان‌پذیر است.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی اخیر به این موضوع اشاره کرده‌اند، گفت: در اسلام حکومت اجباری مفهومی ندارد و کارها با اراده مردم صورت می‌گیرد و با نقش‌آفرینی مردم و نمایندگان آنها تصمیمات اساسی اتخاذ می‌شود.

انتهای پیام
captcha