سرنوشت هر ملت تنها به دست خودشان تغییر می‌کند
کد خبر: 4202674
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۳
محمدمهدی محمدی نژاد:

سرنوشت هر ملت تنها به دست خودشان تغییر می‌کند

استاد دانشگاه با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه رعد که خدای متعال فرموده «تا مردم خود نخواهند سرنوشت آنان تغيير نمی‌كند»، گفت: با حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی باید برای داشتن مجلسی قوی گام برداشته و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

انتخاباتمحمدمهدی محمدی نژاد، استاد معارف دانشگاه گلستان در گفت‌وگو با ایکنا از گلستان با اشاره به اینکه در قرآن کریم آیاتی بسیاری در ارتباط با جهاد تببین به‌عنوان رسالت انبیا وجود دارد، گفت: در طول تاریخ همواره پیامبران با عمل و زبان در قوم خود به تبیین مسائل پرداخته‌اند.

استاد معارف دانشگاه گلستان با تأکید بر اینکه پیامبران به عنوان نخبگان جامعه در همه عرصه‎‌ها حضور داشتند و به تبیین می‌پرداختند، ادامه داد: در جامع امروز نیز نخبگان بالاخص جوامع دانشگاهی باید با الگوگیری از پیامبران به جهاد تبیین پرداخته و مشکلات مردم را حل و فصل کنند.

محمدی‌نژاد «برگزیدن و انتخاب کردن» را یکی از ویژگی‌های خدای متعال برشمرد و افزود: در سوره مبارکه حج خدای متعال به انتخاب ملائکه برتر اشاره کرده و در سوره مبارکه بقره نیز خدای متعال بندگانی را به عنوان پیامبران برمی‌گزیند و از میان آنان نیز پیامبرانی را برای امور مهم‌تر انتخاب می‌کند.

وی با بیان اینکه خدای متعال برای انتخاب برترین‌ها شاخصه«اصلح» بودن را مورد توجه قرار داده است، تصریح کرد: ما نیز باید برای پیشبرد اهداف خود در جامعه نیازمند انسان‌های مؤمن، باتقوا، متعهد و متخصص هستیم که زمامداری امور را بر عهده بگیرند.

این استاد دانشگاه گلستان با اشاره به آیه 55 سوره مبارکه یوسف، اظهار کرد: خداوند مؤلفه امانتداری و تخصص را از ویژگی‌های یک کاندید معرفی کرده، لذا اگر کسی در کنار وجهه خوب معنوی توانایی کار اقتصادی هم دارد باید به میدان بیاید و در صدد حل مشکلات مردم بکوشد.

محمدی‌نژاد با بیان اینکه نمایندگان مجلس خبرگان بیشتر نیازمند توانایی فکر هستند، تصریح کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار تخصص و امانتداری، نیازمند معیار توانمندی جسمی برای انجام مسئولیت‎‌های اجرایی  نیز بوده که در سوره مبارکه بقره و در داستان طالوت و جالون صراحتا به آن اشاره شده است.
وی با اشاره به آیه 11 سوره مبارکه رعد که خدای متعال فرموده «تا مردم خود نخواهند سرنوشت آنان تغيير نمی‌كند»، گفت: با حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق‌های رأی باید برای داشتن مجلسی قوی گام برداشته و به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

انتهای پیام
captcha