برطرف‌کردن موانع ذهنی مردم؛ مهمترین مأموریت‌ کنشگران مسجدی
کد خبر: 4204395
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم مطرح کرد

برطرف‌کردن موانع ذهنی مردم؛ مهمترین مأموریت‌ کنشگران مسجدی

شعبان‌زاده گفت: کنشگران مسجدی باید به‌وسیله جهاد تبیین تلاش کنند تا موانع و گره‌های ذهنی مردم را برای قیام در راه خدا و به حرکت درآمدن در مسیر پیشرفت کشور، از بین ببرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قمبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در رویداد توانمندسازی «شهید محمد اصلانی» که برای کنشگران مسجدی استان قم، امروز، ۱۹ اسفندماه به میزبانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، گفت: تولید نرم‌افزار و تربیت کارگزار در موضوعات اجتماعی به اندازه کافی انجام نشده است و این یکی از موانع بزرگ پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در خصوص پیشرفت جامعه بسیار اثرگذار است، ادامه داد: این تغییرات فرهنگی که امروز در محلات و کوچه پس کوچه‌های شهر دیده می‌شود، حاصل تغییر معلمان و آموزگاران جامعه ماست که روی دانش‌آموزان تأثیر گذاشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه رسیدن به پیشرفت نیازمند حوصله و استقامت است، افزود: دیگر مانع مهم پیشرفت ایران اسلامی، مانع ذهنی است که جملاتی همچون «شما نمی‌توانید»، «اقتصاد شما بدون سرمایه‌گذاری غرب شکوفا نمی‌شود»، «شما بدون تحصیل در دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس نمی‌توانید اقتصاد کشور را سامان دهید» از مواردی است که دشمن به‌دنبال نهادینه کردن آنها در اذهان مردم است.

شعبان‌زاده تصریح کرد: مأموریت کلیدی کنشگران مسجدی، برطرف کردن گره‌ها و شبهات ذهنی مردم در مقیاس محله به‌وسیله جهاد تبیین است؛ کنشگران مسجدی باید تلاش کنند تا موانع ذهنی مردم برای قیام در راه خدا و به حرکت درآمدن در مسیر پیشرفت کشور، از بین برود.

وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین تصریح کرد: اگر مبانی انقلاب، اهداف انقلاب، پیشرفت انقلاب، موانع و دشمن‌های انقلاب و اهداف جریانات‌ مقابل انقلاب اسلامی ایران برای مردم بیان شود، آن وقت می‌توان گفت که جهاد تبیین به‌درستی انجام شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم اظهار کرد: مسجد جامعه‌پرداز، سازمان رزم برای تحقق جهاد تبیین است که در مسجد با محوریت شبکه ائمه جماعت و همراهی متدینین محله، در مقیاس منطقه و محله تحت پوشش مسجد، موضوع «پیشرفت محله» رقم می‌خورد.

وی اضافه کرد: نخستین گام برای شروع جهاد تبیین، سازمان‌دهی و همبستگی اجتماعی است و ضرورت دارد تا در آن، به موضوعات مهمی که منجر به پیشرفت محله می‌شود، فکر و اندیشه کرد.

شعبان‌زاده بیان کرد: پیشرفت محله دو جنبه دارد؛ جنبه سخت شامل مباحث زیرساختی، عمرانی و خدماتی می‌شود و جنبه نرم شامل سبک زندگی می‌شود؛ اگر این اتفاق رقم خورد، الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت از پایه شروع می‌شود که نرم‌افزار آن اصلاح سبک زندگی مردم است که شامل اعتقادات، اخلاقیات، رفتار و ارتباطات مردم می‌شود.

وی با اشاره به راهکارهای اصلاح سبک زندگی مردم بیان کرد: از ماه مبارک رمضان امسال، با یک قیام ملی، اقدامی هم‌افزا و هماهنگ برای خدا با عنوان «مسطورا» در سراسر کشور برگزار می‌شود که این طرح می‌خواهد ۱۵۰ آیه و فراز قرآن کریم را جزو باورهای یقینی و فکری حدود نیمی از جمعیت فعال ایران اسلامی بکند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در ماه مبارک رمضان، ۳۰ فراز از قرآن کریم در طرح مسطورا برای اقشار و طبقات مختلف مردم جامعه تبیین و تفسیر می‌شود و پس از فهم و حفظ این آیات و فرازها، مردم با آیه‌ها زندگی خواهند کرد.

وی بیان کرد: برای اینکه مردم با این آیات زندگی کنند و در رفتار اجتماعی و فردی زندگی خودشان آنها را به کار بگیرند، راهکارها و برنامه‌هایی تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به برنامه تلویزیونی معلی، ترتیل‌خوانی مساجد و هیئت‌ها و اشاره کرد.

شعبان‌زاده با بیان اینکه اجرایی شدن طرح مسطورا نیاز به شبکه سراسری مروجان نیاز دارد، افزود: معتقدان به جامعه قرآنی، مؤمنان به آیات قرآن و متعبدان به قرآن کریم کسانی هستند که مروجان طرح زندگی با آیه‌ها خواهند بود و قرآن را در زندگی فردی و اجتماعی و کسب‌وکار خود وارد می‌کنند.

انتهای پیام
captcha