افزایش ۱۰ برابری نیات واقفان در البرز
کد خبر: 4204570
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

افزایش ۱۰ برابری نیات واقفان در البرز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: طی سه یا چهار سال اخیر تعداد موقوفات البرز از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ موقوفه افزایش یافته است ضمن اینکه اجرای نیات نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

حجت الاسلام علی دشتکی مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام و المسلمین علی دشتکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز در نشست مطبوعاتی روز یکشنبه ۲۰ اسفند با اشاره به اینکه ۸۰ امامزاده در البرز وجود دارد، اظهار کرد: در تمامی این بقعه‌ها همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و عید نوروز طرح آرامش بهاری اجرایی می‌شود.

وی افزود: در این بقاع متبرکه برنامه‌های ماه مبارک رمضان همچون قرائت روزانه یک جزء قرآن کریم، ترتیل‌خوانی، برگزاری برنامه‌های نوروزی و تحویل سال برگزار می‌شود.

دشتکی با اشاره به اینکه در این مدت بیش از یک هزار نفر خادم بقعه‌ و حدود ۱۵۰ مبلّغ به مردم و زائران ارائه خدمات می‌دهند، گفت: خانواده محوری در اولویت برنامه‌های طرح آرامش بهاری است.

این مسئول تصریح کرد: مدیریت محیط تعاملی در دو بخش مردمی و دولتی از اولویت‌های کاری ما بوده و اوقاف با آغوش باز از عموم مردم استقبال می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره به تعداد رقبات البرز گفت: در حال حاضر ۱۵ هزار رقبه در استان وجود دارد که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار بود تمام این رقبات تا پایان ۱۴۰۲ سنددار شوند که فقط کار کاداستری و ثبت و صدور سند مالکیت ۵۰۰ رقبه باقیمانده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز با اشاره اینکه یک هزار و ۲۰۰ موقوفه در البرز وجود دارد، توضیح داد: طی سه یا چهار سال اخیر تعداد موقوفات البرز از یک هزار به یک هزار و ۲۰۰ موقوفه افزایش یافته است ضمن اینکه اجرای نیات نیز نسبت به سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

انتهای پیام
captcha