شعرا با هنر خود آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند
کد خبر: 4204664
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

شعرا با هنر خود آرمان‌های انقلاب را به گوش جهانیان برسانند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: شعر مهم‌ترین میراث و قدرتمندترین قدرت جامعه است و شعرا با بیان اشعار جذاب می‌توانند آرمان‌های رهبری و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در مراسم نخستین همایش ملی «مرد میدان» که امروز، 20 اسفند در سینما آزادی برگزار شد، گفت: یکی از دغدغه‌های ما این است که پیرو راه شهدا باشیم و امیدواریم بتوانیم با اجرای برنامه‌های مناسب و عمل به وصیت شهدا رهرو خوبی برای شهدا باشیم.

وی تمرکززدایی برنامه‌های فرهنگی و برگزاری در شهرستان‌ها را یکی از اولویت‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ذکر کرد و افزود: خوشبختانه همایش ملی «مرد میدان» یکی از برنامه‌های مهمی است که در شهرستان بیجار برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بیجار گروس را مرکز پرورش شعرا و هنرمندان بزرگی دانست و بیان کرد: شعر مهم‌ترین میراث و قدرتمندترین قدرت جامعه است و شعرا با بیان اشعار جذاب خود می‌توانند آرمان‌های رهبری و انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان برسانند.

وی فرهنگ‌سازی و هویت سازی را از جمله مهم‌ترین رسالت‌های شعرا ذکر کرد و ادامه داد: هویت شناسنامه یک ملت محسوب می‌شود و در سایه این هویت ایرانی اسلامی می‌توان با دشمنان مقابله کرد.

دریایی ادامه داد: اگر ارزش‌ها با زبان شعر و هنر در جامعه گسترش پیدا کند این امر موجب بالا رفتن  نشاط معنوی و امید آفرینی در جامعه خواهد شد و در نهایت کاهش آسیب‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به وجود امنیت در کشور گفت: امنیت زمینه‌ساز اقتدار در جامعه است وجود رهبر  فرزانه و حضور همیشه در صحنه مردم دو مقوله و شالخصه اصلی اقتدار کشور محسوب می‌شود که در انتخابات اخیر شاهد حضور حداکثری مردم و خلق حماسه‌ای دیگر در کردستان بودیم.

وی با تأکید بر اینکه باید سعی کنیم در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و بالاخص سردار سلیمانی که در راه پاسداری از انقلاب اسلامی به شهادت رسید بیش از پیش تلاش کنیم، یادآور شد: امروز شاهد نسل‌کشی و شهادت مردم بی پناه غزه به دست رژیم صهیونیستی که این اقدامات ددمنشانه ژیم غاصب صهیونیستی با سکوت جامعه جهانی مواجهه است.

یادآور می‌شود؛ ۹۵ شاعر از سراسر کشور، ۲۲۰ شعر ناب در وصف رشادت‌ها و شجاعت‌های شهید حاج قاسم و یاران با وفای ایشان و همچنین مظلومیت مردم غزه به دبیرخانه این همایش ارسال کردند و در این آئین از برگزیدگان تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha