نفرات برتر جشنواره رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی معرفی شد
کد خبر: 4204704
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

نفرات برتر جشنواره رسانه‌ای کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی معرفی شد

طی آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نفرات برتر جشنواره رسانه‌ای کنگره 10 هزار شهید آذربایجان‌شرقی معرفی شدند.

جشنواره رسانه‌ای، کنگره ده هزار شهید آذربایجان شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، طی آیینی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه تبریز و سردار جلیل بابازاده، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نفرات برتر جشنواره رسانه‌ای کنگره 10 هزار شهید آذربایجان‌شرقی شامگاه 20 اسفندماه معرفی شدند. 

سردار جلیل بابازاده، فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا، در این مراسم انتقال سیره شهدا را یکی از ماموریت‌های بسیار مهم رسانه‌ها در راستای جهاد تبیین دانست و گفت: با توجه به شرایط کنونی جامعه باید شیوه و راه و رسم زندگی فردی و اجتماعی شهدا در سطح کشور همه گیر شود، چون تنها راه نجات کشور در همین موضوع نهفته است.

وی قلم فرسایی و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر اهالی رسانه که همواره بی‌توقع و بی‌تمنا گام در این مسیر سخت و طاقت فرسا گذاشته‌اند را قابل قدردانی دانست و افزود: مسیر شهدا نورانی است و هر قدمی که در جهت انتقال پیام شهدا و فرهنگ اثیار و شهادت برداشته شود، مصداق بارز جهاد در راه خداست.

بابازاده، هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه جوانان ایران اسلامی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه تنها راه مقابله با این حملات بی وقفه تأسی به راه و مسیر شهدا است، گفت: این راه همان مسیری است که ما را در دوران بسیار سخت هشت سال دفاع مقدس به پیروزی رساند.

سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم، گفت: شهدا با خدا عهد بسته و به آن پایبند بودند که استواری در این مسیر، جایگاه و فضیلت آنها را در این دنیا و آخرت تضمین کرده است. کسانی که در رسانه‌های مختلف در مسیر شهدا گام برداشته و در راستای روشنگری و جهاد تبیین فعالیت می‌کنند، در حقیقت کار شهدایی انجام می‌دهند.

بلاغی، با تأکید بر اهمیت و تأثیرگذاری رسانه‌ها در جهان کنونی، یادآور شد: در چنین شرایطی که تقابل بین حق و باطل را شاهدیم، هر کسی مطلب و پیام خود را به زبان رسانه و با هنرمندی خاص خبری ابراز کند، موفق و پیروز میدان است.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، فعالیت ۵۸۰ رسانه در آذربایجان‌شرقی را نشان‌دهنده ظرفیت‌های رسانه‌ای این استان برشمرد و ادامه داد: با توجه به چنین ظرفیتی انتظار داشتیم از نظر کمی آثار بیشتری به دبیرخانه جشنواره رسانه‌ای ۱۰ هزار شهید استان ارسال شود.

به گفته وی برای نخستین جشنواره رسانه‌های ۱۰ هزار شهید استان تعداد ۳۵۰ اثر در بخش‌های گوناگون از یکصد خبرنگار و فعال رسانه‌ای ارسال شده بود.

نفرات و آثار برتر این جشنواره به شرح ذیل است:

بخش تیتر

نفر اول: معصومه درخشان از خبرگزاری فارس (شهید ننه سی‌ام؛ آمده ام تا مادری کنم)

نفر دوم: فرینوش اکبرزاده از خبرگزاری فارس (با تو هستم! ای «وطن»)

نفر سوم: سجاد جمال‌زاده از پایگاه خبری عصر تبریز (بعثی‌ها در آفساید؛ از دفاع در مستطیل سبز تا حمله به دروازه دشمن)

بخش یادداشت، سرمقاله و مقاله

نفر اول: فرینوش اکبرزاده از خبرگزاری فارس(لبخند مادرانی که تیری در جان دارند)

نفر دوم: مهناز نظری از هنرمند نیوز (جنگ و ادبیات پایداری)

نفرات سوم مشترک: هادی ابراهیمی سنائی از نشریه خط مقدم (تاریخ را شهدا روایت می کنند) و سعید طرزمی از روزنامه سرخاب (لزوم و چگونگی ذکر متون مربوط به دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در کتاب‌های درسی ادبیات فارسی)

بخش گزارش

نفر اول: کتایون حمیدی از خبرگزاری فارس( «ورجوی» آبادی شهدا روایتی از شهیدپرورترین روستای ایران)

نفرات دوم مشترک: مهری هاشم‌زاده از خبرگزاری ایکنا (عکاسی که عشق، رزم و هنر را با هم آمیخت) و لیلا جلیلی از پایگاه خبری تابان خبر (شبی که فرشتگان گریستند)

نفرات سوم مشترک: زهرا ناصران از پایگاه خبری تابان خبر (نقل دلدادگی روی دیوارهای شهر) و حامد سلطانپور از پایگاه خبری آناج (کمپوتی که برای «آقا مهدی» باز نشد!)

شایسته تقدیر: میریحیی مرتضایی از خبرگزاری ایرنا (فتح خرمشهر ویترینی از اتحاد و همدلی یک ملت)

بخش مصاحبه

نفر اول: مهسا صبحی از پایگاه خبری شمس (قطره اشکی که نیفتاد!)

نفر دوم: فائزه قره‌پور از خبرگزاری ایسنا (برای جشن ترخیص ماند ولی اسیر شد)

نفرسوم: کتایون حمیدی از خبرگزاری فارس (گفت‌وگوی خودمانی با ۱۶ ساله‌ی دهه شصت )

بخش گرافیک و صفحه آرایی

نفر اول: غلامحسن نوران از معاونت فضای مجازی شبکه سهند (زندگی مردی که فتح القلوب کرد)

نفر دوم: افسانه کمال کاظمی از معاونت فضای مجازی شبکه سهند (شهدا، جانباران و آزادگان آذربایجان شرقی)

نفر سوم: فرزانه عباس پور از نشریه خط مقدم (۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی)

بخش چندرسانه‌ای

نفر اول: سیده صفورا موسویلر خسروشاهی از خبرگزاری صدا و سیما (سردار سلیمانی)

نفر دوم: رضا سرباز از پایگاه خبری تریبون تبریز (کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی)

نفر سوم: مینا نوعی از خبرگزاری مهر (کنگره ملی ۱۰ هزار شهید آذربایجان شرقی)

شایسته تقدیر پینار رحیمی از پایگاه خبری عصرتبریز (گلزارهای شهدای محلات تبریز)

همچنین در این مراسم از «بهزاد پروین قدس» عکاس دوران دفاع مقدس به همراه «ناصر یاری»، «وحید رضازاده» و «رقیه غلامی» به عنوان فعالان رسانه ای حوزه ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha