خمس ندادن ظلم به آل رسول(ص) است + فیلم
کد خبر: 4205279
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
قرار آسمانی/ 9

خمس ندادن ظلم به آل رسول(ص) است + فیلم

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین شوشتری‌نسب در نهمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 41 سوره انفال گفت: خمس ندادن ظلم به آل رسول(ص) است.

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب

حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در نهمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 41 سوره انفال «وَاعْلَمُوا أَنَّمَا غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ لِلَّهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللَّهِ وَمَا أَنْزَلْنَا عَلَىٰ عَبْدِنَا يَوْمَ الْفُرْقَانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعَانِ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ؛ و ای مؤمنان بدانید که هر چه غنیمت و فایده برید خمس آن خاص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و فقیران و در راه سفر ماندگان از خاندان اوست، اگر به خدا و به آنچه بر بنده خود (محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلم) در روز فرقان، روزی که دو سپاه اسلام و کفر در جنگ بدر روبرو شدند نازل کرده‌ایم ایمان آورده‌اید، و خدا بر هر چیز تواناست.» بدانید که خمس حکم خداوند است. خمس پرداخت یک پنجم مال است و طرف حساب خدا، رسول و ائمه هستند.

امام صادق(ع) می‌فرماید: بدترین حالت در روز قیامت حالتی است که سادات فقیر می‌گویند خدایا حقم را بگیر. 

در زیارت عاشورا می‌خوانیم: «اَللّـٰهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظٰالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَآخِرَ تٰابِعٍ لَهُ عَلىٰ ذٰلِکَ» خداونداذلعنت کن کسانی که خشت اول را کج گذاشتند و لعنت کن کسانی را که تبعیت از آنها می‌کنند. عزیزان آیا خمس ندادن ظلم به آل رسول نیست؟ 

انتهای پیام
captcha