کنشگران اجتماعی در حوزه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند
کد خبر: 4205342
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰

کنشگران اجتماعی در حوزه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند

استاندار گیلان از کنشگران اجتماعی خواست در بخش جهاد تبیین، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کنند و گفت: باید بسترهای رشد و شکوفایی را برای آحاد جامعه به ویژه جوانان به عنوان سرمایه‌های علمی و فرهنگی فراهم کنیم.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، اسدالله عباسی، استاندار استان امروز، ۲۳ اسفندماه در ستاد ساماندهی امور جوانان که با محوریت تجلیل از برگزیدگان گیلانی جشنواره «جوانان برتر ایران زمین» برگزار شد، جوانان این مرز و بوم را پرچمدار پیشرفت دانست و اظهار کرد: نخبگان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی در همه عرصه‌ها خوش درخشیده‌اند و توانسته‌اند گام‌های مؤثری را در جهت رشد و تعالی کشور بردارند.

وی آموزش و پرورش و آموزش عالی را فرصتی برای شکوفایی جوانان و نوجوانان نخبه و با استعداد دانست و افزود: جوانان و نوجوانان دستاورد مادی و معنوی نظام هستند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ماه رمضان نورانیت و معنویت خاصی به جامعه می‌بخشد، گفت: امسال بهار طبیعت با بهار قرآن همراه شده و لذا باید از این فرصت بهره‌مند شویم و زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه و انسان دوستانه و خیرخواهانه را که برگرفته از آموزه‌های دینی و ارزش‌های انقلابی است، در جامعه نهادینه کنیم.

عباسی از مسئولان خواست به وظایف خطیر خود به درستی عمل کنند تا دغدغه‌ای وجود نداشته باشد و بیان کرد: باید بسترهای رشد و شکوفایی را برای آحاد جامعه به ویژه جوانان به عنوان سرمایه‌های علمی و فرهنگی فراهم کنیم و آرامش و امنیت را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه جوانان محور بیانیه گام دوم انقلاب هستند، افزود: نگاه رهبر انقلاب در مسیر پیشرفت انقلاب، همواره میدان دادن به جوانان بوده که دستاورد نظام اسلامی محسوب می‌شود و لذا باید از هر فرصتی برای توجه به جوانان نخبه استفاده کنیم.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به جهاد تبیین با هدف امیدآفرینی و نشاط بخشی در جامعه، تصریح کرد: در دو بخش اشتغال و مسکن کارهای خوبی انجام شده که باید بازگو شود. برخی از رسانه‌ها به دنبال بدبین، دلسرد و ناراحت کردن مردم هستند اما باید امید را به جامعه تزریق کنیم.

وی از کنشگران اجتماعی خواست در بخش جهاد تبیین، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی کنند و گفت: آزادراه قزوین - رشت با وجود توپوگرافی پیچیده و حجم کار بالا، به اتمام رسید و اکنون مسافران به راحتی وارد گیلان می‌شوند و لذا رسانه‌ها باید از چنین پروژه‌هایی بگویند.

عباسی یکی از مشکلات گیلان در بخش مسکن را تامین زمین دانست و افزود: برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته تا در کنار صیانت از اراضی ملی، اشتغال و مسکن را توسعه ببخشیم تا هم سرسبزی گیلان حفظ شود و هم مشکل جوانان را رفع کنیم.

استاندار گیلان نرخ مشارکت اقتصادی کشور و استان را به ترتیب ۴۱ و ۴۴.۵ درصد و نرخ بیکاری را ۷.۶ و ۶.۲ درصد دانست و تأکید کرد: طی دو سال گذشته توسعه و تقویت اماکن و فضاهای ورزشی گیلان را در دستور کار قرار دادیم تا زمینه رشد نخبه های حوزه ورزش استان فراهم شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم حمایت از کارآفرینان را وظیفه خود می‌داند، گفت: باید زمینه رشد رشته‌ها و استعدادهای مختلف را فراهم کنیم و متمرکز به رشت نباشیم، بلکه توجه به بخش‌های مختلف و توزیع امکانات باید در پهنه استان و به صورت عادلانه رخ دهد.

عباسی آینده را متعلق به جوانان دانست و گفت: در گذشته امکانات خیلی ضعیف بود، اما اکنون سخت افزارها را فراهم کرده‌ایم و باید به تقویت منابع انسانی به عنوان نرم افزار بپردازیم لذا همه توان و تجربه و علم خود را به کار خواهیم گرفت تا جوانان را برای چله دوم انقلاب و مدیریت کشور آماده کنیم، زیرا جوان ایرانی باید پرچمدار پیشرفت باشد.

گفتنی است، در این مراسم ۲۸ جوان منتخب جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت استان گیلان در رشته‌های ادبیات، کارآفرینی، ورزشی، فعال جهادی اجتماعی، کنشگر رسانه و فضای مجازی، قرآن و اهل بیت(ع) با حضور نماینده عالی دولت در گیلان تجلیل شدند.

کنشگران اجتماعی در حوزه جهاد تبیین نقش‌آفرینی کنند

انتهای پیام
captcha