رسانه‌ها برای تلطیف فضای پس از انتخابات کمک کنند
کد خبر: 4205969
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۲

رسانه‌ها برای تلطیف فضای پس از انتخابات کمک کنند

استاندار کرمان با بیان اینکه عرصه سیاسی مانند انتخابات بدون کار رسانه‌ای فعال امکانپذیر نیست، گفت: تلطیف فضا و کاهش فضای رقابتی پس از انتخابات و عبور از این فضا کار رسانه‌ها است و باید کمک کنیم در انتخابات متوقف نشویم.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمانبه گزارش ایکنا از کرمان، محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان امروز، ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران ضمن قدردانی از اصحاب رسانه برای مشارکت و ایجاد شور انتخاباتی، گفت: اصحاب رسانه علیرغم محدودیت‌ها و فضای نامساعد جوی وقت و انرژی گذاشتند و برای اطلاع‌رسانی کمک کردند.

وی افزود: مردم در روز انتخابات تشنه خبر بودند و انعکاس مباحث انتخابات برای مردم ضرورت داشت و رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی مردم را پای صندوق‌های رأی آوردند. پایه اصلی اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین رسانه‌ها هستند و عرصه سیاسی مانند انتخابات بدون کار رسانه‌ای فعال امکانپذیر نیست.

فداکار با اشاره به اقدامات یک ساله رسانه‌ای دشمن که با تجهیزات بسیار تلاش کردند تا مردم در انتخابات مشارکت نداشته باشند، اظهار کرد: رسانه‌های کشور بدون امکانات تلاش کردند و کار دشمن ابتر ماند و برنامه‌های دشمن در نطفه خفه شد. رسانه‌ها کمک بسیاری کردند و نشان دادند اگر منسجم و جدی پای کار باشیم خداوند برکت می‌دهد.

وی نقش رسانه‌ها پس از انتخابات را نیز مهم دانست و تصریح کرد: ممکن است شکاف‌هایی پس از انتخاب ایجاد شده باشد که تلطیف فضا و کاهش فضای رقابتی پس از انتخابات و عبور از این فضا کار رسانه‌ها است. گذر از اختلافات کار رسانه‌ای می‌خواهد و باید کمک کنیم در انتخابات توقف نکنیم زیرا متوقف‌شدن سبب نهادینه کردن اختلافات می‌شود و دوره پس از انتخابات وقت جایگزین شدن رفاقت به جای رقابت است.

استاندار کرمان در پایان بر موضوع امیدآفرینی تأکید کرد و گفت: رسانه‌ها باید فضای امید و نشاط را در جامعه تقویت و برای کاهش اختلافات سیاسی کمک کنند.

در پایان این نشست از عطیه باقری خبرنگار ایکنای کرمان و فعالان رسانه‌ای در بحث انتخابات ۱۱ اسفند در کرمان با اهدای لوح تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha