نشست مجازی مدیران مؤسسات قرآنی لرستان برگزار شد
کد خبر: 4206173
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱

نشست مجازی مدیران مؤسسات قرآنی لرستان برگزار شد

نشست مجازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن لرستان با اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برگزار شد.

نشست مجازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی با مدیرکل ارشاد استانبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست مجازی مدیران مؤسسات و تشکل‌های قرآنی و جلسات خانگی قرآن استان لرستان با اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان، شامگاه یکشنبه، ۲۷ اسفندماه برگزار شد و مدیران مؤسسات قرآنی و جلسات قرآنی به گفت‌وگو و بیان مشکلات و راهکار برای بهبود وضعیت موجود جامعه قرآنی پرداختند.
 
در این جلسه مجازی بعضی از مدیران مؤسسات و جلسات قرآنی لرستان از جمله مهتاب سیاه‌تیری از الیگودرز، صادقی از چگنی، مجتبی پادروند از رومشکان، بسطامی از الشتر، رضایی‌راد از دلفان،  قائدرحمت، ایازی و  حاتموند از خرم‌آباد به نمایندگی از سایر مؤسسات و تشکل‌های قرآنی مطالبی را در راستای مشکلاتی که در فعالیت‌های قرآنی وجود دارد، را بیان کردند.
 
از مهمترین مشکلات مطرح شده از سوی شرکت‌کنندگان در این نشست مجازی می‌توان به بی‌توجهی به مؤسسات قرآنی، نداشتن برنامه و بودجه برای فعالیت قرآنی، عدم هماهنگی و تعاملات یکنواخت و کامل بین متولیان دولتی و مردمی، کم‌انگیزه بودن مدیران، مشکلات نداشتن مکان مناسب برای مؤسسات، بیمه مربیان قرآنی، استخدام مربیان و حافظان قرآن، نداشتن مکان مناسب برای آموزش تخصصی حفظ قرآن به‌ویژه برای بانوان اشاره کرد.
 
روح‌الدین بلواسی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی لرستان نیز در این نشست با بیان اینکه جایگاه اتحادیه قرآنی در استان کم‌رنگ است، گفت: یکی از دلایل این مشکل به عملکرد متولیان دولتی و مردمی حوزه قرآن برمی‌گردد که می‌طلبد طرح‌های ابلاغی و برنامه‌های مشترک دولتی مردمی در حوزه قرآن از طریق اتحادیه قرآنی با عدالت‌محوری به مؤسسات و تشکل‌های قرآنی واگذار شود.
 
وی خواستار تقویت بدنه مؤسسات قرآنی با دوره‌های گام به گام توانمند‌سازی و اجرای دوره طرح تخصصی قرائت بشری در چند شهر استان با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و شکل‌گیری جلسات مستمر شورای توسعه فرهنگ قرآنی شد.
 
اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در این نشست مجازی همراهی و تعامل و همکاری این اداره‌کل برای تحقق برنامه‌های قرآنی را اعلام کرد.
 
تشکیل کارگروه قرآن و عترت ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی با مشارکت نمایندگانی از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، جزء اولین اقداماتی است که مدیرکل ارشاد لرستان برای بهبود وضعیت موجود در این جلسه قول دادند هر ماه برگزار شود.
 
دوره کارگاهی طرح‌نویسی مجازی برای مدیران مؤسسات قرآنی در راستای سواد رسانه‌ای و به‌روز کردن مؤسسات قرآنی از دیگر وعده‌های مدیرکل ارشاد لرستان بود تا مدیران مؤسسات قرآنی بعد از پایان دوره طرح‌نویسی توانمند شده و بتوانند طرح و ایده مناسب را به ادارات مربوطه از جمله ارشاد اسلامی ارسال کنند.
 
در همین راستا مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: از طرح‌های اثربخش که باعث تحول ترویجی و قرآنی به ویژه حفظ قرآن شود، حمایت خواهد شد.
انتهای پیام
captcha