بهره‌مندی 253 قرآن‌آموز از برنامه‌های مؤسسه «شاخه طوبی»
کد خبر: 4206351
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲

بهره‌مندی 253 قرآن‌آموز از برنامه‌های مؤسسه «شاخه طوبی»

مدیرعامل مؤسسه قرآنی «شاخه طوبی» از بهره‌مندی 253 قرآن‌آموز از برنامه‌های این مؤسسه خبر داد و گفت: 16 مربی قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، تجوید، تفسیر، صوت و لحن آموزش‌های لازم را ارئه می‎‌دهند.

سیده زهرا حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی شاخه طوبی اشترینانسیده زهرا حسینی، مدیرعامل مؤسسه قرآنی شاخه طوبی اشترینان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، گفت: مؤسسه قرآنی شاخه طوبی 29 خردادماه سال 1401 مجوز فعالیت خود را از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است.
 
وی با اشاره به اینکه این مؤسسه قرآنی در رشته‌های روخوانی و روانخوانی، حفظ، تجوید، تفسیر قرآن کریم، صوت و لحن با 16 مربی و 253 قرآن‌آموز در رده‌های سنی مختلف از نونهالان تا بزرگسالان فعالیت دارد، افزود: قبل از تأسیس این مؤسسه، فعالیت‌های قرآنی را در ذیل برنامه‌ها و فعالیت‌های مؤسسه خیریه یاس کبود اجرا می‌کردیم.
 
حسینی به برپایی مراسم جزءخوانی قرآن کریم با حضور مربیان و قاریان و قرآن‌آموزان طی ماه مبارک رمضان در این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: این مؤسسه در یک مکان استیجاری فعالیت دارد و از نظر مالی هیچ‌گونه کمکی از سوی متولیان قرآنی به این مؤسسه نمی‌شود و تنها حامی این مؤسسه خیران و نیکوکاران هستند.
 
وی عدم توانایی برای تشویق قرآن‌آموزان و فقدان تجهیزات مناسب آموزشی از قبیل کامپیوتر، چاپگر و پرینتر را از دیگر مشکلات این مؤسسه قرآنی اعلام کرد و گفت: مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن مواجه است ناشی از بی‌توجهی به قرآن است این در حالی است که نبی مکرم اسلام قرآن و اهل‌ بیت(ع) را به عنوان دو یادگار گرانبها برای مسلمانان و شیعیان به یادگار گذاشته‌اند.
وی به برگزاری مراسم‌ ویژه جشن‌های ملی و مذهبی، شهادت ائمه معصوم(ع)، لیالی قدر، محافل قرآنی در این مؤسسه قرآنی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 253 قرآن‌آموز در این مؤسسه قرآنی در حال فراگیری آموزش‌های لازم در زمینه قرآن هستند و برای سال جدید نیز ثبت‌نام از قرآن‌آموزان در حال انجام است.
 
وی ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه را یک ضرورت دانست و ادامه داد: البته کار فرهنگی هزینه‌بردار است و نمی‌‎شود با دست خالی مدیران مؤسسات قرآنی را تشویق به اجرای برنامه‌های فرهنگی و قرآنی کرد.
 
این فعال قرآنی با بیان اینکه متأسفانه حمایت‌های مسئولان از مؤسسات قرآنی در حد شعار است و کمتر عملی می‎‏شود، اظهار کرد: با توجه به تأثیرگذاری قرآن و اینکه قرآن می‌‎تواند نسل نوجوان و جوان ما در برابر تهدیدات دشمن را واکسینه کند می‎طلبد به مؤسسات قرآنی و مراکز قرآنی توجه ویژه کرد و از این مراکز حمایت‌های مادی و معنوی داشت.
 
وی در ادامه بر لزوم تفسیر، شرح و تبیین آیات و سور اخلاقی برای مردم تأکید کرد و افزود: قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی در جشنواره‌ها و مسابقات قرآن کریم موفق به کسب رتبه‌های برتر شده‌اند و در جشنواره بانوی تمدن‌ساز ایرانی نیز موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره شد‌یم.
 
خبرنگار: مهناز عالی نژادیان
انتهای پیام
captcha