مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن ویژه سوادآموزان استان برگزار می‌شود
کد خبر: 4207244
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۸

مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن ویژه سوادآموزان استان برگزار می‌شود

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

گلبهار خسروی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان

گلبهار خسروی، معاون سواد آموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، گفت: مسابقه حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار و سوادآموزان در حال تحصیل استان در دوره‌های سوادآموزی، انتقال و تحکیم می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

وی ترویج فرهنگ قرآنی بین سوادآموزان، تقویت انس با قرآن در ماه مبارک رمضان و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری بین سوادآموزان را از اهداف برگزاری این مسابقه ذکر کرد و افزود: مسابقه در سه سطح در نظر گرفته شده و سوادآموزان می‌توانند با انتخاب خود در یکی از سطوح شرکت کنند.

معاون سواد آموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان بیان کرد: در سطح یک حفظ 10 سوره جزء سی‌ام، سطح دو حفظ 20 سوره از جزء سی‌ام و در سطح سه نیز حفظ کامل جزء سی‌ام قرآن در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در سطح یک سوره‌های اخلاص، فلق، ناس، نصر، مسد، قریش، کوثر، عصر، فیل و قدر، در سطح دو سوره‌های سطح یک به همراه سوره‌های کافرون، ماعون، تکاثر، زلزله، بینه، تین، شرح، همزه، قارعه و ضحی و در سطح سه نیز همه سورهای جزء سی‌ام موضوع مسابقه سطوح سه گانه می‌باشد.

خسروی به زمان برگزاری مسابقه حفظ جزء 30 قرآن نیز اشاره کرد و ضمن تأکید بر اطلاع‌رسانی و توجیه سوادآموزان،گفت: این مسابقه از 22 اسفند ماه 1402 آغاز و تا 12 اردیبهشت ماه 1403 ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از نفرات برتر مسابقات در سطوح سه گانه تجلیل خواهد شد، از تعیین گروه ارزیابی به منظور ارزیابی افراد شرکت کننده در مسابقه خبر داد و گفت: در پایان مسابقه و در هر شهرستان و منطقه در مجموع از شش نفر برگزیده شامل  سه نفر سوادآموز برتر در سطح (1)، دو نفر سواد آموز برتر در سطح (2) و یک نفر سوادآموز برتر در سطح (3) با اهدای مبالغ نقدی تقدیر خواهد شد.

معاون سوادآموزی آموزش‌و‌پرورش کردستان در پایان گفت: اطلاعات سوادآموزان شرکت کننده در مسابقه در سامانه سوادآموزی ثبت و در پایان گزارشی از اقدامات استان تنظیم و به سازمان نهضت سوادآموزی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha