همه باید برای ترویج معانی و مفاهیم قرآنی کوشش کنند
کد خبر: 4207371
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
دبیر سابق شورای قرآن وعترت دانشگاه آزاد اسلامی گلستان:

همه باید برای ترویج معانی و مفاهیم قرآنی کوشش کنند

سیده فخرالسادات بصارتی با تأکید بر اینکه همه افراد را نمی‌توان از طریق کرسی تلاوت و محافل قرآنی جذب کرد، گفت: به تعداد نفوس همه انسان‌های زمین استعداد و علاقه رسیدن به خدا و ارتباط با قرآن کریم وجود دارد، لذا همه افراد باید برای ترویج مفاهیم قرآنی از تمامی ظرفیت‌های فردی و شغلی بهره ببرند.

سیده فخرالسادات بصارتی، مدیر مؤسسه جامعه الثقلین گنبدکاووسدر سی‌ویکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از یک بانوی فعال قرآنی از گلستان به پاس خدمات قرآنی و احیای شعائر دینی در دانشگاه آزاد اسلامی گلستان تقدیر شد، همین امر بهانه‌ای شد تا با فخرالسادات بصارتی، مدیر مؤسسه جامعه الثقلین از گنبدکاووس گفت‌وگویی داشته باشیم که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

سیده فخرالسادات بصارتی، مدیر مؤسسه جامعه الثقلین گنبدکاووس و دبیر سابق شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با اشاره به سوابق فعالیتی خود در حوزه قرآن و عترت، گفت: در طول 23 سال فعالیت قرآنی در دانشگاه آزاد اسلامی، 10 سال دبیر استانی بوده و فعالیت‌‌های مختلف قرآنی اعم از نوشتن طرح قرآنی، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها، اردوهای قرآنی، محافل قرآنی، جلسات قرآنی و کلاس‌های آموزشی در کنار کارهای سازمانی و بخشنامه‌ای با همراهی دانشجویان مدیریت و اجرا می‌کردم.

دبیر سابق شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه این تجلیل به پاس سپاسگزاری و خدمات وی در دانشگاه بوده اظهار کرد: کانون‌های قرآن و عترت ما در طول این سال‌ها فعال بوده و موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری در رشته‌های مختلف شدند.

مدیر مؤسسه جامعه الثقلین گنبدکاووس با تأکید بر اینکه برپایی هرساله نمایشگاه‌ بین‎‌المللی قرآن کریم بسیار مفید فایده است، ادامه داد: هرساله انتظار داریم نمایشگاه پر رونق‌تر از گذشته باشد و امسال نیز غرفه‌های کودک و نوجوان خصوصا غرفه‌هایی که توسط بچه‌ها اداره می‌شد، بسیار جذاب و متنوع بود.

بصارتی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری که فرمودند «این باید یك سیره و سنت در بین مردم ما بشود كه كتاب بخوانند و به بچه‌هایشان یاد بدهند»، تصریح کرد: وجود کتاب‌های متنوع و جامع در حوزه دین و قرآن و همچنین چاپ‌های متنوع قرآن کریم یکی از راه‌های جذب افراد بوده که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کرد.

وی با تأکید بر اینکه همه افراد را نمی‌توان از طریق کرسی تلاوت و محافل قرآنی جذب کرد، افزود: به تعداد نفوس همه انسان‌های زمین استعداد و علاقه رسیدن به خدا و ارتباط با قرآن کریم وجود دارد، لذا همه افراد در هر جایگاه و حوزه‌ای باید برای ترویج معانی و مفاهیم معارف قرآنی سعی و کوشش کنند.

دبیر سابق شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان از حضور خود در میادین عملی برای تبلیغ و گسترش مفاهیم قرآنی خبر داد و افزود: برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی که با ساختار وجودی کودکان سازگاری داشته و حول محور بازی و نمایش است یکی از بهترین راه‌ها برای انتقال مفاهیم قرآنی است که در موسسه جامعه‌الثقلین اجرا می‌شود.

بصارتی با اشاره به اهمیت انس با قران در کودکی و تأثیر آن در بزرگسالی گفت: یکی از طرح‌های اجرایی در عید سال گذشته، طرح قرآنی همیار قرآن بود که در بازه زمانی 40روزه، بالغ بر 350 دانش‌آموز مهارت مدیریت جلسات قرآنی را فرا گرفتند.

انتهای پیام
captcha